Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändipääoman kehittäminen

Lehtinen, Mirjam (2018)

 
Avaa tiedosto
Lehtinen_Mirjam.pdf (969.9Kt)
Lataukset: 


Lehtinen, Mirjam
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060713006
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimustehtävänä oli toimeksiantajan Viaminnetin brändipääoman tutkiminen. Tavoitteena oli kartoittaa niin sanottu lähtötaso yrityksen tunnettuudesta, siihen liitettävistä mielikuvista, kuten koetusta laadusta ja heidän asiakkaidensa uskollisuuden tasosta sekä tuottaa konkreettisia kehitysehdotuksia brändipääoman elementtien vahvistamiselle.

Opinnäytetyö tehtiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusotteella, ja itse tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena verkon kautta. Kyselylomake laadittiin esitetyn teorian pohjalta ja sitä jaettiin yrityksen sosiaalisen median kanavissa Facebookissa ja Instagramissa, jotka kattoivat 2 648 seuraajaa. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 201 kappaletta, joten vastausprosentiksi muodostui 8 %.

Tutkimustulosten perusteella voitiin todeta, että yritys oli seuraajien keskuudessa hyvin tunnettu. Se kyettiin pelkän nimen sekä logon perusteella tunnistamaan sekä se osattiin yhdistää sen oikeaan tuotekategoriaan. Vastaajien määrittelemät mielikuvat olivat pääsääntöisesti yhteneviä yrityksen määrittelemien mielikuvien kanssa, mutta kuitenkin muutamaa mielikuvaa yhdistettiin selkeästi vähemmän yritykseen, minkä vuoksi kehitettävää löytyi. Yrityksen toimintaan oltiin pääsääntöisesti tyytyväisiä, vaikka sen verkkokauppaa ei vastaajien keskuudessa tunnettu. Tulosten perusteella vastaajat olivat halukkaita suosittelemaan yritystä myös muille, kuten ystävilleen ja perheelleen.

Tutkimus onnistui hyvin, se täytti sille määritetyt tavoitteet sekä antoi yrityksen toiminnan kehittämiseen relevanttia tietoa, kuten mielikuvien vahvistamiseen. Yrityksen kannattaisi jatkotutkimuksena tutkituttaa verkkokauppansa tunnettuus ja sen käytettävyys, tietenkään brändipääoman järjestelmällistä uudelleentutkimista unohtamatta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste