Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

JACK & JONESin brändi-identiteetin ja -imagon vastaavuus

Hynninen, Juuli (2018)

 
Avaa tiedosto
Hynninen_Juuli.pdf (1.254Mt)
Lataukset: 


Hynninen, Juuli
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512702
Tiivistelmä
Tutkimuksen lähtökohtana oli selvittää kuluttajilla oleva mielikuva JACK & JONESin brändiimagosta ja verrata saatua mielikuvaa yrityksen brändi-identiteettiin. Samalla pyrittiin löytämään mahdolliset eroavaisuudet ja yhtäläisyydet identiteetin ja imagon välillä. Tutkimusotteena käytettiin sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista tutkimusotetta. Kvalitatiivisessa tutkimusosuudessa aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua, jossa haastateltiin neljä eri henkilöä yrityksen ylemmästä johdosta. Puolestaan kvantitatiivisen tutkimusosuuden aineistonkeruumenetelmänä hyödynnettiin sähköistä kyselylomaketta, joka toteutettiin Webropol-alustan avulla. Kyselylomake julkaistiin yrityksen Instagramin sekä Facebookin kautta, jossa yrityksen asiakkaat liikkuvat.
Tutkimuksen tuloksina saatiin niin yhteneväisyyksiä kuin pieniä eroavaisuuksiakin. Teemahaastattelun myötä selvisi, että yrityksellä ei ole määritelty tarkoin brändi-identiteettiä. Kuitenkin heillä on vahva mielikuva siitä, miten he haluavat näyttäytyä asiakkailleen. JACK & JONES viestii vahvaa denim-brändiä, joka tarjoaa kaikentyylisille kuluttajille tuotteita eri alabrändien avulla hyvällä hinta-laatusuhteella. Sen lisäksi yritys haluaa erottautua hyvällä ja ammattitaitoisella palvelulla kilpailijoistaan.
Asiakkaiden mielikuvat brändi-imagosta olivat erittäin positiiviset. Asiakkaat liittivät yritykseen hyvän asiakaspalvelun sekä tuotteiden trendikkyyden. Asiakkaat pitivät tyypillistä JACK & JONESin käyttäjää alle 20-vuotiaana, nuorekkaana sekä sosiaalisena. Brändi-identiteetin ja -imagon eroavaisuudet liittyivät asiakkaiden kokeman perusteella siihen, etteivät he osanneet yhdistää eettisyyttä sekä eri alabrändejä yritykseen liitettäviin mielikuviin. Kuitenkin brändi-identiteetti sekä -imago vastasivat hyvin toisiaan. Tulosten perusteella yritys voi hioa omaa brändi-imagoaan haluttuun suuntaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste