Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videopelien maksullisen lisäsisällön tuotteistaminen

Rantanen, Oskari (2018)

Avaa tiedosto
Oskari Rantanen.pdf (627.0Kt)
Lataukset: 


Rantanen, Oskari
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060813164
Tiivistelmä
Tämän työ toimii oppaana pelinkehittäjille siitä, kuinka tuotteistaa ja sisällyttää maksullista lisäsisältöä peliin parhaalla mahdollisella tavalla. Tämän oppaan johtopäätöksiin on päästy keräämällä tietoa videopelien lisäsisällön sisällyttämisestä peleissä sekä sen tuotteistamisprosessista. Tämän tiedon perusteella on työn viimeisessä kappaleessa esitetty keinoja lisäsisällön tuotteistamisesta ja sisällyttämisestä pelin eri kehitysvaiheissa.

Videopelien maksullisen lisäsisällön myyminen on nykyään tuottoisampaa monelle peliyritykselle, kuin varsinaisten pelien myyminen. Ne ovat kasvavassa suosiossa ja monet pelit käyttävät niitä pääasiallisena ansaintamallina. Yhä useampi peli sisällyttää maksullista lisäsisältöä peleissä, mutta mikä saa kuluttajat ostamaan maksullista lisäsisältöä peleihin? Tämän lisäsisällön oikeanlainen tuotteistaminen on erityisen tärkeää videopeleissä, sillä pelinsisäinen maailma on täysin pelinkehittäjän hallittavissa, jolloin lisäsisällölle voidaan luoda tarpeita, joita lisäsisältö täyttää.

Maksullista lisäsisältöä on monenlaista, mutta tietyt mallit toimivat paremmin toisissa peleissä, kuin toisissa. Näiden mallien ymmärtäminen on ja oikeanlainen sisällyttäminen mallia tukevaan peliin on olennainen osa tuotteistamisprosessia. Tutkimalla eri pelien lisäsisällön ostomotiiveja, voivat pelinkehittäjät luoda pelimekaniikoita, jotka kasvattavat lisäsisällön myyntiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste