Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

B2B- verkkokauppa nykyaikaisessa toimintaympäristössä : case: Fanmet Oy

Wuoti, Juho (2018)

 
Avaa tiedosto
Wuoti_Juho.pdf (328.9Kt)
Lataukset: 


Wuoti, Juho
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060713064
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä esitetään Fanmet Oy:lle tuotetun verkkokaupan kehittämisprosessi. Verkkokaupan perustaminen edellyttää seuraavien kysymysten ratkaisemista: millainen verkkokauppa sopii parhaiten teollisuuspuhaltimia valmistavalle yritykselle, miten verkkokauppa integroidaan mahdollisimman helposti yrityksen verkkosivuille ja miten verkkokauppa voidaan toteuttaa mahdollisimman helppohallintaiseksi. Verkkokaupan tehokas hyödyntäminen B2B-ympäristössä edellyttää asiakastietokantaa. Työssä tarkastellaan 25.5.2018 voimaan tulleen Euroopan Unionin tietoturvauudistuksen henkilötietojen käsittelylle asettamia vaatimuksia.

Kysymykseen, millainen verkkokauppa on hyvä nykyajan standardeilla, vastataan tutkimalla asiaa ensin kuluttajapuolen verkkokauppojen kokemusten kautta. Tämän jälkeen tutkitaan, mitä keskustelufoorumeilla ehdotetaan hyvin toimiviksi verkkokaupoiksi ja lopuksi nämä kaksi yhdistetään johtopäätökseksi siitä, millainen hyvän B2B- verkkokaupan tulisi olla. Yleisinä verkkokaupan arviointikriteereinä ja kehittämisen ohjenuorina pidetään nopeaa latautumista, järkevää kategorisointia, selkeitä asiakaspalvelun yhteystietoja sekä helppoa ja luotettavaa ostostapahtumaa. Yrityksen näkökulmasta oleellista on verkkokaupan vaikutus yrityksen liiketoiminnannan tehostamiseen ja tuloksellisuuden parantamiseen.

Euroopan Unionin tietoturvauudistus eli GDPR muuttaa siitä, miten tietoa saa kerätä, käsitellä ja tallentaa ja miten markkinoijan tulee ottaa nämä seikat huomioon. Tietoa saa kerätä, mutta sen käytölle markkinointitarkoituksiin on oltava erillinen lupa ja tietoa on käsiteltävä GDPR- direktiivin määräysten mukaisesti.

Toimeksiantajan verkkokauppa yritettiin toteuttaa kopioidun verkkosivuston pohjalta. Verkkosivuston kopioiminen suoraan verkkokaupan käyttötarkoituksiin kuitenkin epäonnistui yhteen sopimattoman teeman takia. Operaatio saatiin onnistuneesti suoritetuksi käyttämällä vaihtoehtoisia suunnittelutapoja, tässä tapauksessa kehittäjän omia kokemuksia Wordpressistä, sen liitännäisistä ja julkaisujärjestelmän yleisestä rakenteesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste