Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalinen media osana yrityksen markkinointia : Kuntokeskus K&M

Kohonen, Heidi (2018)

 
Avaa tiedosto
Heidi_Kohonen.pdf (2.083Mt)
Lataukset: 


Kohonen, Heidi
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061213652
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Kuntokeskus K&M:n sosiaalinen media. Kuntokeskus K&M on vuonna 2009 perustettu kuntosali Lahdessa. Tutkija on ollut kyseisessä yrityksessä työharjoittelussa ja silloin aloitettiin tutkimuksen suunnittelu. Aihe tuli tutkijalta itseltään, mutta se sai paljon kannatusta toimeksiantajan puolelta. Aihe on valittu sosiaalisen median ajankohtaisuuden takia. Sosiaalinen media kehittyy ja kasvaa koko ajan. Yrityksien kannattaa hyödyntää sen antamat mahdollisuudet.

Tutkimuksen tavoitteena on tehdä toimeksiantajayrityksen sosiaalisesta mediasta nykytila-analyysi, kartoittaa asiakkaiden mielipiteitä kyselytutkimuksen avulla ja tutkia sosiaalisen median kanavien kävijätietoja. Tavoitteena on myös antaa toimeksiantajalle mahdollisimman kattava tietopaketti, jonka pohjalta voi tehdä päätöksiä tai muutoksia sosiaaliseen mediaan liittyen.

Menetelmänä on käytetty sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista menetelmää. Laadullisen tutkimuksen menetelmänä ovat haastattelu ja havainnointi ja määrällisen tutkimuksen menetelmänä kyselytutkimus sekä kävijätietojen analysointi. Tutkimuksen tavoitteena on saada kokonaisvaltainen kuva sosiaalisesta mediasta, joten monen eri menetelmän käyttäminen tässä tutkimuksessa on ideaalista.

Opinnäytetyö koostuu teoriakehyksestä, tutkimusprosessista ja tiedonkeruumenetelmistä, tutkimuksen analyysistä ja yhteenvedosta. Opinnäytetyön viitekehys käsittelee markkinointia ylipäätään, internet-strategiaa, sosiaalisen median kehitystä, muutosta ja algoritmia sekä muutamia sosiaalisen median kanavia yksityiskohtaisemmin. Seuraavassa osiossa on esitelty käytettävät menetelmät. Analyysivaiheessa on tuotu esiin havainnoinnin, haastattelujen, kävijätietojen ja kyselytutkimuksen tulokset. Yhteenveto sisältää tiedot tutkimuksen onnistumisesta ja haasteista sekä konkreettiset kehitysideat toimeksiantajalle.

Tutkimuksen pohjalta voidaan sanoa, että toimeksiantajayrityksen sosiaalisen median sisältö on tällä hetkellä kiitettävää. He päivittävät usein monia erilaisia kanavia ja päivitykset saavat näkyvyyttä. Asiakaspalaute on positiivista ja mielikuvat yrityksestä myönteisiä. Sosiaalisen median sisältö on linjassa yrityksen arvojen kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste