Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohti ylivertaista asiakaspalvelua : Asiakaspalvelukokemus Paytrailillä

Linnera, Emilia (2018)

Avaa tiedosto
Linnera_Emilia.pdf (1.230Mt)
Lataukset: 


Linnera, Emilia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313703
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaiseksi Paytrailin yritysasiakkaat kokevat heille tarjotun asiakaspalvelun ja tunnistaa tekijöitä, jotka tekevät asiakaspalvelukokemuksesta asiakkaalle ylivertaisen. Lisäksi tarkoituksena oli löytää Paytrailille ehdotuksia asiakaspalvelukokemuksen kehittämiseen, jotta se vastaisi mahdollisimman hyvin asiakkaiden toiveita.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivista tutkimusotetta hyödyntäen. Teoreettinen viitekehys koostui asiakaskeskeisestä palvelujen kehittämisestä, asiakaskokemuksesta ja asiakasymmärryksen merkityksestä ylivertaisen asiakaspalvelukokemuksen luomisessa. Tutkimuskohteina olivat Paytrailin yritysasiakkaat. Tutkimuskysely tehtiin sähköisellä kyselylomakkeella hyödyntäen SurveyMonkey-kyselytutkimustyökalua.

Tulosten perusteella toimeksiantajayrityksen asiakkaiden voitiin todeta olevan varsin tyytyväisiä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelua pidettiin nopeana, asiantuntevana ja ystävällisenä. Asiakaspalvelun laadun voitiin tulosten perusteella todeta olevan tasainen riippumatta asiointiyhteydestä tai -kanavasta. Asiakaspalvelijan asiantuntemus ja asiakaspalvelun nopea sekä helppo tavoitettavuus taas nousivat tärkeimmiksi ylivertaisen asiakaspalvelukokemuksen elementeiksi.

Tulosten perusteella Paytrailin asiakaspalvelukokemuksen kehittämisessä tulisi kiinnittää huomiota asiakaspalvelijoiden asiantuntijuuden vahvistamiseen ja asiakaspalvelussa asioinnin sujuvuuden varmistamiseen. Kehittämisehdotuksena asiakkaiden tietoon voitaisiin tuoda palvelulupaukset asioinnin nopeudesta. Lisäksi organisaatiossa tulisi asiakasymmärryksen keinoin vielä tarkemmin perehtyä asiakkaiden odotuksiin asiakaspalvelusta, jotta nämä odotukset voitaisiin ylittää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste