Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sportfighters Jyväskylän asiakkuusjohtamisen kehittäminen

Ukkonen, Teijo (2018)

 
Avaa tiedosto
Teijo_Ukkonen_Opinnaytetyon raportti_julkaistava.pdf (431.5Kt)
Lataukset: 


Ukkonen, Teijo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313701
Tiivistelmä
Tiivistelmä

Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tehostaa perustamani Kickboxingin klubi Sporfighters Jyväskylän asiakaslähtöistä toimintamallia. Tieto ja ymmärrys kilpailukykyisen asiakasarvon tuottamiseksi ovat nykyisin keskeisintä menestyksekkäässä kamppailu-urheiluvalmennustoiminnassa. Asiakaslähtöisessä valmennuksessa korostuu laadukas asiakkuusjohtaminen sekä kyky muotoilla palvelua asiakkaalle mahdollisimman optimaaliseksi.

Useimmiten yritysidean syntymisen taustalla on esimerkiksi asiakaskunnan aikaisempi perusteellinen tuntemus. Aikaisempi kokemukseni on antanut ajatuksia toteuttaa palvelua tehokkaammin ja uudella tavalla, jonka pohjalta uusi yritysidea on rakentunut. Sportfighters Jyväskylän toiminnassa on yhteiskunnallisen yrittäjyyden arvoja. Palveluita ei tuoteta ainoastaan maksukykyisiä asiakkaita ja liiketoiminnan rahallista kannattavuutta ajatellen, vaan keskeistä prosessien kehittämisessä on urheilullisen menestyksen sekä sosiaalisen hyvinvoinnin tuottaminen.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena teemahaastattelututkimuksena, jotta tutkimuskysymyksiin pystyttiin vastaamaan mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Tutkimuskysymykset olivat, 1. Mitkä tekijät edistävät asiakaspysyvyyttä ja jatkuvuutta Sportfighters Jyväskylässä, 2. Mitkä tekijät lisäävät tai vähentävät asiakasarvoa Sportfighters Jyväskylässä. Tutkimuksen tuloksissa kuvataan tyypittelyn kautta kolme harrastajatyyppiä. Tutkimuksella saatua tietoa hyödynnettiin Sportfighters Jyväskylän asiakkuusjohtamisen kehittämisessä. Tutkimuksella lisättiin yrityksen ymmärrystä siitä, mikä on asiakkaalle tärkeää. Tutkimuksen tulokset ovat salassa pidettäviä.

Tutkimukseen osallistuneet harrastajat kokivat toiminnan sisällön kaikkein tärkeimmäksi ja muiden asioiden, kuten harjoitustilojen olevan asiakasarvon tuottajana sivuroolissa. Tutkimus vahvisti omaa hypoteesiani, että valmennuksen substanssin ja hiljaisen tiedon hyödyntäminen käytännössä on suuressa roolissa kamppailu-urheiluvalmennus toiminnassa. Puhutaan niin sanotusta know-how’sta eli osaamisen toimivasta kokonaisuudesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste