Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Laatujohtaminen leipomossa

Lindeberg, Anu (2018)

 
Avaa tiedosto
Lindeberg_Anu.pdf (1.544Mt)
Lataukset: 


Lindeberg, Anu
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061413824
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin keskisuurelle leipomoalan yritykselle olemassa olevan laatujärjestelmän käytettävyyden ja hyödynnettävyyden pa-rantamiseksi. Yrityksen vientileipomolla on asiakasvaatimuksena sertifioitu laadunhallintajärjestelmä InternationaI Featured Stan-dards IFS.

Tavoitteena oli selvittää miten työntekijät ymmärtävät laatujärjes-telmän ja sen asettamat vaatimukset. Työssä kartoitettiin toimenpi-teitä laatujärjestelmän ja toiminnan kehittämiseksi.

Työn teoriaosuudessa kuvataan strategia- ja laatujohtamista sekä LEAN-filosofiaa. Tutkimusosa toteutettiin haastattelututkimuksena ja havainnointina. Nykytilanteen ja kehitysideoiden kartoittamiseksi haastateltiin vientileipomon työntekijöitä, vertailuorganisaation laa-tuasiantuntijaa ja vientiasiakkaan myyntijohtajaa.

Haastattelujen perusteella laatujärjestelmä liitetään tuoteturvalli-suuteen ja koetaan yrityksen toiminnan ja imagon kannalta merki-tyksellisenä. Tutkimuksen tuloksena viestintää tulisi kehittää, toi-mintaa ja laatujärjestelmää yksinkertaistaa ja digitalisoida. Työntekijöiden ja johdon osallistuttaminen sekä asiakasnäkökulman tunnistaminen tulisi huomioida toiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä nykyistä paremmin.

Yritykselle tehtiin ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi. Kehityskoh-teiksi ehdotetaan tavoitteiden ja strategian kuvaamista, sisäisen viestinnän kehittämistä ja henkilökunnan koulutus- ja kannustinoh-jelman laatimista. Digitalisointi ja pilvipohjainen laadunhallintaoh-jelma parantaisivat laatujärjestelmän käytettävyyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste