Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Muotialan pienyrityksen verkkokaupan toimivuus : Case: NOUKI

Isotalo, Rosa (2018)

 
Avaa tiedosto
Isotalo_Rosa.pdf (1.180Mt)
Lataukset: 


Isotalo, Rosa
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313815
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia pienyrityksen verkkokaupan käytettävyyttä ja etsiä tekijöitä, jotka vaikuttavat asiakkaan ostopäätöksen tekemiseen. Alateemana toimi asiakkaiden ostokäyttäytyminen verkossa. Tavoitteena oli selvittää asiakaslähtöisesti nykyisen verkkokaupan toimivuutta ja tuoda esille mahdollisia puutteita. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi NOUKI.

Tutkimus suoritettiin kvantitatiivista tutkimusotetta käyttäen ja aineistonkeräysmenetelmänä käytettiin internetkyselyä. Kyselyn vastaukset kerättiin toimeksiantajayrityksen ystävälistan tilaajilta sekä Instagramin ja Facebookin seuraajilta. Kyselytutkimus toteutettiin 17.– 24.9.2017, ja vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 110 kappaletta, mikä tarkoittaa, että vastausprosentiksi tuli 3,4. Aineisto analysoitiin Webropol-ohjelman avulla.

Tulosten mukaan kyselyyn vastanneille tärkeimpiä tekijöitä verkkokaupassa olivat tuotteiden laatu, tuotteiden materiaalitiedot sekä tuotekuvien riittävyys. Tutkimuksessa selvisi, että kyselyyn vastanneista suuri osa ei ole ostanut tuotteita toimeksiantajayrityksen verkkokaupasta. Suuriosa on kuitenkin ajatellut ostavansa verkkokaupasta, mutta ovat jättäneet tuotteet ostamatta. Ostamattomuuteen syynä oli tarve sovittaa tuotetta, oman koon puuttuminen, tuotteiden ostaminen jälleenmyyjiltä edullisempaan hintaan ja oman rahatilanteen heikkous.

Tutkimustulokset antavat suuren konkreettisen hyödyn toimeksiantajalle. Tulosten avulla toimeksiantaja voi reagoida ja kehittää verkkokauppaa asiakaslähtöisemmäksi. Jatkossa aihetta voitaisiin tutkia rajatummasta näkökulmasta syventyen esimerkiksi jo verkkokaupasta ostaneiden asiakkaiden tutkimiseen. Näin saataisiin syvällisempää dataa tilatuista tuotteista, esimerkiksi ollaanko tyytyväisiä tilattuun tuotteeseen ja sen laatuun.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste