Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Visuaalisen myynnin asiakaskokemus urheilukaupan myymäläympäristössä

Koskinen, Silja (2018)

Avaa tiedosto
Koskinen Silja.pdf (790.0Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Silja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313762
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen on asiakkaan kokemus visuaalisesta myynnistä urheilukaupan myymäläympäristössä. Kokemusten perusteella oli tavoitteena luoda case-yritykselle kehitysideoita myymälöiden visuaaliseen myyntiin.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisin menetelmin. Esitutkimuksessa käytettiin haastattelua, jonka avulla tehtiin raportointilomake. 10 kohderyhmän edustajaa kävi mystery-havainnoimassa yrityksessä ja täytti raportointilomakkeen. Lomakkeet analysoitiin, ja niistä sekä tutkimuksen teoriasta tehtiin synteesi.

Tuloksista selvisi, että case-yrityksen visuaaliseen myyntiin oltiin pääosin tyytyväisiä. Myymälä koettiin paikkana, jonne kannattaa mennä rauhassa katselemaan ja hakemaan inspiraatiota sekä motivaatiota liikkumiseen. Tällöin mukaan tarttuu yleensä mahdollisen tarveostoksen lisäksi myös heräteostoksia. Sen sijaan myymälän selkeyttä tulisi kehittää, jotta myös tietyn tuotteen pikaiseen hakemiseen annetaan visuaalisin keinoin mahdollisimman yksiselitteiset ratkaisut ja asiakas löytää tarvitsemansa tuotteen tarvittaessa ilman myyjän apua.

Selkeyttä saadaan, kun seuraaviin viiteen seikkaan kiinnitetään huomiota: ensivaikutelma, pohjaratkaisu, tuote-esillepanot, nuket ja aistit. Lisäksi myymälän elämyksellisyyttä tulee kehittää, jotta asiakkaat saavat myymäläkokemuksestaan haluamaansa inspiraatiota sekä motivaatiota. Tutkimuksen aihe oli yritykselle ajankohtainen, mutta tuloksia voi soveltaa myös muissa kaupan alan yrityksissä toimialasta riippumatta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste