Huollon ydinprosessin kehittäminen Savilahden Auto Oy:ssä : Ajanvaraus, valmistelevat työt ja työn vastaanotto
Partanen, Jenni (2010)
Partanen, Jenni
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110135
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110135
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli tarkastella ja kehittää Savilahden Auto Oy:n Mikkelin toimipisteen toimintaa. Käsiteltävinä olivat huollon ja varaosamyynnin toimintatavat huollon ydinprosessin alkuvaiheissa. Niihin kuuluivat ajanvaraus, valmistelevat työt ja työn vastaanotto.
Perusta parannusehdotusten tekemiselle olivat vuoden 2003 laatukäsikirjan normit ja yrityksen nykyiset toimintatavat. Vallitsevat käytännöt käytiin läpi ratkaisevilta osin. Selvityksessä käytettiin myös huoltoneuvojien ja muiden varaosamyyjien näkemyksiä. Lähtökohtana oli parantaa toimintojen sujuvuutta yleisesti ja lisätä asiakastyytyväisyyttä.
Työn tavoitteet täyttyivät, koska sen tuloksena saatiin monta hyvää kehitysehdotusta. Niiden kannattavuus nähdään ajan kuluessa, sillä konkreettisia mittauksia tietyn muutoksen hyödyistä ei voi tehdä. Käytännönläheiset ja helpoimmin toteutettavat ideat ovat jo osittain kokeiltavina.
Perusta parannusehdotusten tekemiselle olivat vuoden 2003 laatukäsikirjan normit ja yrityksen nykyiset toimintatavat. Vallitsevat käytännöt käytiin läpi ratkaisevilta osin. Selvityksessä käytettiin myös huoltoneuvojien ja muiden varaosamyyjien näkemyksiä. Lähtökohtana oli parantaa toimintojen sujuvuutta yleisesti ja lisätä asiakastyytyväisyyttä.
Työn tavoitteet täyttyivät, koska sen tuloksena saatiin monta hyvää kehitysehdotusta. Niiden kannattavuus nähdään ajan kuluessa, sillä konkreettisia mittauksia tietyn muutoksen hyödyistä ei voi tehdä. Käytännönläheiset ja helpoimmin toteutettavat ideat ovat jo osittain kokeiltavina.