Miten tehdä monimediaista ja huomion arvoista markkinointia tavoitteellisesti? : Kyse on asiakkaan valinnoista eri kosketuspinnoissa.
Arko, Julia (2018)
Arko, Julia
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061413901
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061413901
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee monimediaisuuden tuomia haasteita markkinoinnissa. Miten saada ihmiset kiinnostumaan sisällöistä, kun alustoja ja sisältöjä on yhä kasvavissa määrin? Nykypäivänä brändit, mediat tai mainostajat eivät ole ainoita sisällöntuottajia, vaan alustoille voi kuka tahansa luoda sisältöjä. Opinnäytetyön tavoite on selvittää keinoja vastata tähän haasteeseen.
Opinnäytetyössä on laajasti hyödynnetty alan kirjallisuutta sekä tutkimuksia. Opinnäytetyöhön liittyen on myös haastateltu media-alan ammattilaisia. Opinnäytetyön alussa käydään läpi murrokseen johtaneita syitä sekä vaikutuksia. Loppupuolella käsitellään sisältömarkkinoinnin työkaluja, joiden avulla voidaan tehdä tavoitteellista markkinointia eri medioissa. Opinnäytetyössä on myös käytetty esimerkkejä hyvistä sisältömarkkinointiratkaisuista ja mainosideoista.
Huomion arvo on kasvanut informaatiotulvan vuoksi ja vain aidosti mielenkiintoiset sekä koukuttavat sisällöt saavat huomiota. On luotava monimediaisesti, asiakkaan intohimoja ja brändin arvoja kuunnellen vaikuttavaa sisältöä – säännöllisesti.
Ala muuttuu digitaalisten alustojen ja ihmisten mediakäyttäytymisen vuoksi nopeasti. Opinnäytetyö antaa suuntaviivoja suunnittelijoille sisältöjen suunnitteluun ja herättelee ajattelemaan myös laajemmin koko mediakentän tulevaisuutta.
Opinnäytetyössä on laajasti hyödynnetty alan kirjallisuutta sekä tutkimuksia. Opinnäytetyöhön liittyen on myös haastateltu media-alan ammattilaisia. Opinnäytetyön alussa käydään läpi murrokseen johtaneita syitä sekä vaikutuksia. Loppupuolella käsitellään sisältömarkkinoinnin työkaluja, joiden avulla voidaan tehdä tavoitteellista markkinointia eri medioissa. Opinnäytetyössä on myös käytetty esimerkkejä hyvistä sisältömarkkinointiratkaisuista ja mainosideoista.
Huomion arvo on kasvanut informaatiotulvan vuoksi ja vain aidosti mielenkiintoiset sekä koukuttavat sisällöt saavat huomiota. On luotava monimediaisesti, asiakkaan intohimoja ja brändin arvoja kuunnellen vaikuttavaa sisältöä – säännöllisesti.
Ala muuttuu digitaalisten alustojen ja ihmisten mediakäyttäytymisen vuoksi nopeasti. Opinnäytetyö antaa suuntaviivoja suunnittelijoille sisältöjen suunnitteluun ja herättelee ajattelemaan myös laajemmin koko mediakentän tulevaisuutta.
