Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelun laatu rekrytointiprosessissa työnhakijan näkökulmasta : Case: Go On Ylivieska

Kalajanniska, Essi (2018)

 
Avaa tiedosto
Kalajanniska_Essi.pdf (2.121Mt)
Lataukset: 


Kalajanniska, Essi
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061413898
Tiivistelmä
Jatkuvassa kasvussa olevalla henkilöstöpalvelualalla on tärkeää erottautua kilpailijoistaan. Palvelun laatua voidaan pitää yhtenä tärkeimmistä kilpailuvalteista. Jotta henkilöstöpalveluyrityksen palvelun laatua voidaan kehittää, on selvitettävä tämän hetkinen taso. Henkilöstöpalvelualalla on tärkeää muistaa, että työntekijät ovat yrityksen tärkeimpiä asiakkaita. Työntekijöistä huolehtiminen tuo lisäarvoa yritykselle. Yritys, kenellä on työntekijöitä, on heillä myös asiakkaita.

Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen työnhakijoiden näkökulmasta toimeksiantajan palvelun laatu on rekrytointiprosessissa. Tutkimus tehtiin toimeksiantona henkilöstöpalvelualalla toimivan Go On Yhtiöiden Ylivieskan toimistolle, se toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Aineistoa
kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin vuoden 2017 kesäkuusta tammikuuhun 2018 aikana toimeksiantajalle rekrytoiduille työntekijöille.

Kyselyyn vastasi 211 henkilöstä 36, jolloin vastausprosentiksi tuli 17 %. Kyselyn aineisto analysoitiin tunnuslukujen, jakaumien ja ristiintaulukoiden avulla. Tutkimustuloksista saatiin selville toimeksiantajayrityksen rekrytointiprosessin palvelun laadun olevan hyvällä tasolla. Tutkimuksen mukaan työntekijöiden perehdytys sekä työntekijöiden oikeuksista ja velvollisuuksista kertominen vaativat hieman kehittämistä, jotta työntekijöiden kokema kokonaislaadun taso paranisi. Vastausprosentin ollessa pieni, näitä tuloksia voidaan pitää suuntaan antavina.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste