Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuljetusten hallinta palveluyrityksessä : Lassila & Tikanoja Oyj

Pyykkö, Antti (2018)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Antti_Pyykko_2018_Valmis.pdf (400.3Kt)
Lataukset: 


Pyykkö, Antti
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060612962
Tiivistelmä
Lassila & Tikanoja tuottaa viemärihuollon palveluita valtakunnallisesti koko Suomen alueella.
Palveluiden kasvanut ja syklinen kysyntä asettaa haasteita viemärihuollon palveluiden
tuotannolle, joka pakottaa yrityksen toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Palveluiden
tuottamisen joustavuus ja nopeus ovat avaintekijöitä asiakastarpeisiin vastaamisessa ja
vahvan markkina-aseman säilyttämisessä. Tähän tarvitaan tehokkaita yrityksen sisäisiä toimintamalleja.
Tutkimuksessa kartoitettiin Lassila & Tikanojan viemärihuollon operatiivista toimintaa. Tarkoituksena
oli selvittää, kuinka viemärihuollon kuljetusten hallintaa suoritetaan eri toimipisteissä
ja mitkä ovat merkittävimmät ongelmat, joita palveluiden tuottamisessa esiintyy.
Tutkimuksen päätavoitteena oli muodostaa kehitysehdotuksia viemärihuollon kuljetusten
hallinnan edistämiseksi.
Tutkimus suoritettiin laadullisena kehittämistutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin sisäisistä
tietokannoista, havainnoimalla sekä teemahaastatteluilla. Haastattelut kohdistettiin
toimihenkilöihin, jotka toimivat yrityksen sisällä eri toiminnoissa viemärihuollon palvelulinjalla.
Tutkimuksen tuloksina selvisivät merkittävimmät viemärihuollon toiminnan ongelmakohdat
kuljetusten hallinnan ja tilaus-toimitusprosessin osalta. Ongelmakohtien avulla muodostettiin
kehitysehdotuksia toiminnan tehostamiseksi. Kehitystoimenpiteiden tuominen
käytäntöön vaatisi kuitenkin oikeanlaisen kulttuurin luomista yrityksen palveluiden tuotantoon.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste