Reaction Commerce - reaktiivinen verkkokauppa-alusta kehittäjän näkökulmasta
Vesa, Jussi (2018)
Vesa, Jussi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061113496
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061113496
Tiivistelmä
Yhä useammalla yrityksellä on ymmärrys, kuinka tärkeää hyvä design ja käytettävyys ovat verkkosivustoilla sekä miten ne vaikuttavat etenkin uusiin asiakkaisiin. Verkkokauppa-alustalta vaaditaan paljon, kun katalogissa voi olla tuhansia tuotteita ja palvelun pitäisi ilahduttaa kuluttajaa yksinkertaisuudellaan, nopeudellaan sekä luotettavalla toimivuudellaan.
Opinnäytetyön tehtävänä oli saada selville, kuinka hyvin nykyaikainen verkkokauppa-alusta, Reaction Commerce, suoriutuu yleisimmistä vaatimuksista sekä saada ymmärrys, miten se soveltuu käytettäväksi tuotannossa. Työn konkreettisena tavoitteena oli tuottaa kirjallinen kuvaus verkkokaupan toteutuksesta, sen teknologioista ja pääeroavaisuuksista yleisimpiin verkkokauppa-alustoihin sekä niin sanottu proof of concept -verkkokauppa, joka toteutettiin Reaction Commercella.
Opinnäytetyö osoitti, että Reaction Commerce on tarpeeksi eheä ja luotettava. Alusta on sovelias tuotantokäyttöön, sillä julkaisu tapahtuu alan hyväksi todettujen tapojen mukaisesti, jolloin versiointi ja kaupan julkaisu on toteutettu arkkitehdillisesti turvallisesti konttiympäristön avulla.
Opinnäytetyön myötä voidaan todeta, että Reaction Commerce on reaktiivinen ja reaaliaikainen, nykyaikaisilla teknologioilla ja kattavalla dokumentaatiolla julkaistu verkkokauppa-alusta. Reaction Commerce sisältää kuluttajan ja kaupan hallinnoinnin henkilöiden näkökulmasta kaikki ne ominaisuudet, kuin odotetaan. Kehittäjälle Reaction Commerce on joustava ja teknologisesti moderni sekä laaja. Reaction Commercessa on kuitenkin suorituskyvyn ongelmia kehitystyössä koodimuutosten päivittymisessä ja sivun esilatauksessa on hitautta kuluttajan vieraillessa verkkosivulla. Tuotantojulkaisun muodostaminen on hidasta ja vaatii verrattain tehokkaan kehitysalustan. Ongelmat ovat kuitenkin alustan hyötyihin verrattuna pieniä, ja voidaan todeta, että ne eivät merkittävästi heikennä Reaction Commercen asemaa miljardimyynnin kilpaillussa alalla.
Opinnäytetyön tehtävänä oli saada selville, kuinka hyvin nykyaikainen verkkokauppa-alusta, Reaction Commerce, suoriutuu yleisimmistä vaatimuksista sekä saada ymmärrys, miten se soveltuu käytettäväksi tuotannossa. Työn konkreettisena tavoitteena oli tuottaa kirjallinen kuvaus verkkokaupan toteutuksesta, sen teknologioista ja pääeroavaisuuksista yleisimpiin verkkokauppa-alustoihin sekä niin sanottu proof of concept -verkkokauppa, joka toteutettiin Reaction Commercella.
Opinnäytetyö osoitti, että Reaction Commerce on tarpeeksi eheä ja luotettava. Alusta on sovelias tuotantokäyttöön, sillä julkaisu tapahtuu alan hyväksi todettujen tapojen mukaisesti, jolloin versiointi ja kaupan julkaisu on toteutettu arkkitehdillisesti turvallisesti konttiympäristön avulla.
Opinnäytetyön myötä voidaan todeta, että Reaction Commerce on reaktiivinen ja reaaliaikainen, nykyaikaisilla teknologioilla ja kattavalla dokumentaatiolla julkaistu verkkokauppa-alusta. Reaction Commerce sisältää kuluttajan ja kaupan hallinnoinnin henkilöiden näkökulmasta kaikki ne ominaisuudet, kuin odotetaan. Kehittäjälle Reaction Commerce on joustava ja teknologisesti moderni sekä laaja. Reaction Commercessa on kuitenkin suorituskyvyn ongelmia kehitystyössä koodimuutosten päivittymisessä ja sivun esilatauksessa on hitautta kuluttajan vieraillessa verkkosivulla. Tuotantojulkaisun muodostaminen on hidasta ja vaatii verrattain tehokkaan kehitysalustan. Ongelmat ovat kuitenkin alustan hyötyihin verrattuna pieniä, ja voidaan todeta, että ne eivät merkittävästi heikennä Reaction Commercen asemaa miljardimyynnin kilpaillussa alalla.