Myyntiesityksen laatiminen liikkuvan elintarvikehuoneiston markkinoimiseksi : tuotteistaminen ja myyntiesityksen suunnittelu
Kairo, Julia (2018)
Kairo, Julia
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018070414327
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018070414327
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia myyntiesitys liikkuvan elintarvikehuoneiston markkinointia varten. Liikkuvalla elintarvikehuoneistolla tarkoitetaan liikuteltavaa tilaa, jossa myydään tai valmistetaan elintarvikkeita. Muodoltaan se voi olla esimerkiksi kioski, kontti tai ruokarekka.
Työn tietoperustassa käsitellään tuotteistamista ja perehdytään hyvän myyntiesityksen luomiseen. Teoriaosuudessa tutkitaan myös liikehuoneistojen vuokraamiseen liittyvää lainsäädäntöä, sekä kerätään yhteen tyypillisen liikehuoneistoa koskevan vuokrasopimuksen tärkeintä sisältöä.
Työn aikana tuotteistettiin pienimuotoiseen liiketoimintaan soveltuva elintarvikekontti ja suunniteltiin sen ympärille lisäpalveluita erityisesti pienyrittäjää ajatellen. Tämän jälkeen laadittiin myyntiesitys kontin markkinointia varten. Lopuksi suunniteltiin vuokrasopimuspohja jota toimeksiantajayritys voi hyödyntää vuokrauksen tullessa ajankohtaiseksi.
Tarve työlle syntyi, kun varastossa olevalle kontille haluttiin luoda käyttöä myös silloin, kun se ei ole toimeksiantajayrityksen omassa käytössä. Lopputuloksena syntynyttä myyntimateriaalia yritys voikin käyttää työkaluna kontin markkinointiin ja vahvistaa tätä kautta omaa liiketoimintaansa.
Työn tietoperustassa käsitellään tuotteistamista ja perehdytään hyvän myyntiesityksen luomiseen. Teoriaosuudessa tutkitaan myös liikehuoneistojen vuokraamiseen liittyvää lainsäädäntöä, sekä kerätään yhteen tyypillisen liikehuoneistoa koskevan vuokrasopimuksen tärkeintä sisältöä.
Työn aikana tuotteistettiin pienimuotoiseen liiketoimintaan soveltuva elintarvikekontti ja suunniteltiin sen ympärille lisäpalveluita erityisesti pienyrittäjää ajatellen. Tämän jälkeen laadittiin myyntiesitys kontin markkinointia varten. Lopuksi suunniteltiin vuokrasopimuspohja jota toimeksiantajayritys voi hyödyntää vuokrauksen tullessa ajankohtaiseksi.
Tarve työlle syntyi, kun varastossa olevalle kontille haluttiin luoda käyttöä myös silloin, kun se ei ole toimeksiantajayrityksen omassa käytössä. Lopputuloksena syntynyttä myyntimateriaalia yritys voikin käyttää työkaluna kontin markkinointiin ja vahvistaa tätä kautta omaa liiketoimintaansa.