Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisältösuunnitelma pienen viestintäalan konsulttitoimiston verkkosivuille

Jaatinen, Outi (2018)

 
Avaa tiedosto
Jaatinen_Outi.pdf (539.8Kt)
Lataukset: 


Jaatinen, Outi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018080814450
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä luotiin sisältösuunnitelma Attention Communication oy -viestintätoimistolle, jonka verkkosivut olivat keväällä 2018 lanseerausvaiheessa.

Työssä selvitettiin kirjallisuuden sekä neljän Suomen johtaviin viestintätoimistoihin kuuluvan yrityksen sivujen benchmarking-analyysin avulla, millaista sisältöä tulee olla toimivilla viestintäkonsulttiyrityksen verkkosivuilla. Näiden perusteella luotiin lopuksi ehdotus verkkosivuiksi, josta saa Attention saa ideoita sivustonsa kehittämiseen.

Suunnitelma keskittyy ulkoasuun ja sisältöön. Työssä sivutaan lyhyesti myös hakukoneoptimointia sekä sivuston teknistä toimivuutta, mutta ne eivät ole työn keskiössä.

Vertaisanalyysiä varten luotiin hyvien ominaisuuksien analyysikehikko kirjallisuuden perusteella. Analyysikehikkoon kuuluu sivujen yleisasu, etusivu, sisältö, teksti, ajantasaisuus, kli-kattavat elementit sekä visuaalisuus.

Toimivien verkkosivujen rakenne on verkkovierailijoiden mieliin muodostuneen vakiintuneen käsityksen mukainen. Sisältö on monipuolista ja tekstin lisäksi löytyy kuvia, mieluiten myös videoita, infograafeja kuin podcastejakin. Sisältöä tulee lisätä sivuille eri muodoissa vain silloin, kun sen on järkevää, ei vain esimerkiksi videon itsensä vuoksi.

Yrityksen sivut tulee suunnitella asiakkaan näkökulmasta niin, että hän löytää etsimänsä tiedon mahdollisimman nopeasti.

Viestintätoimiston tulee pyrkiä ajatusjohtajuuteen eli tuottamaan sisältöä, joka tarjoaa kävijälle ja mieluiten muillekin alan toimijoille uusia oivalluksia.

Tekstin pitää olla ytimekkäästi kirjoitettua ja ammattijargonia tulee välttää. Otsikoiden tulee vastata tekstisisältöä.

Verkkosivuja tulee päivittää aktiivisesti, sillä se on sekä käyttäjä- että hakukoneystävällistä. Vanhaa tietoa sivustolla ei saa olla, koska se on noloa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste