Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Päivystyspotilaan hoitoprosessin kuvaus Ylöjärven terveyskeskuksessa

Latja, Janiina; Taivalmäki, Riikka (2018)

 
Avaa tiedosto
Latja_Janiina_Taivalmaki_Riikka.pdf (266.8Kt)
Lataukset: 


Latja, Janiina
Taivalmäki, Riikka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018082914710
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata potilaan hoitoprosessi Ylöjärven terveyskeskuksen päivystyksessä vaihe vaiheelta. Päivystystoimintaa on tarkoitus tehostaa, mikä on ollut myös syynä opinnäytetyön tilaamiselle. Tehtävinä opinnäytetyössä oli kuvata millainen on tämänhetkinen päivystyspotilaan hoitoprosessi Ylöjärven terveyskeskuksen päivystyksessä ja mitä mahdollisia ongelmakohtia on havaittavissa päivystyspotilaan hoitoprosessissa. Tavoitteena oli löytää mahdollisia ongelmia potilaan hoitoprosessista ja tätä kautta antaa kehittämisehdotuksia terveyskeskuksen päivystyspotilaan hoitoprosessin tehostamiseksi.

Tutkimusmateriaali kerättiin strukturoimatonta havainnointimenetelmää käyttäen. Materiaali analysoitiin induktiivisella sisällönanalyysilla. Tuloksista voi päätellä, että tämänhetkinen hoitoprosessi vaatii kehittämistä.

Opinnäytetyössä kävi ilmi, että hoitoprosessi ei ollut johdonmukainen eikä potilaan kannalta sujuva. Potilasta siirrellään tarpeettomasti lääkärin ja hoitajan vastaanottojen välillä. Tämä aiheuttaa hoitoaikojen pitenemistä sekä päivystysjonojen kasvamista. Hoidon tarpeen arviointi vaikuttaa potilaan koko hoitoprosessin sujuvuuteen. Lisäkoulutuksella sekä päivystän hoitajan roolin kehittämisellä voidaan saada päivystyspotilaan hoitoprosessia sujuvammaksi sekä lyhentää hoitoaikoja päivystyksessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste