Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaspalautteella kohti parempia palveluja Haminan lastensuojelussa

Öhberg, Anni; Wilen-Kujala, Sanna (2018)

Avaa tiedosto
Ohberg_Anni_Wilen-Kujala_Sanna.pdf (640.8Kt)
Lataukset: 


Öhberg, Anni
Wilen-Kujala, Sanna
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018090314800
Tiivistelmä
Tiivistelmä

Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Haminan lastensuojelun avohuollossa asioivien aikuisten asiakastyytyväisyyttä. Kyselylomakkeella selvitettiin, kuinka avohuollon asiakkaat kokivat tulleensa kohdatuiksi Haminan lastensuojelussa ja mitkä olivat palveluiden kehittämisen painopisteet asiakkaan näkökulmasta. Työn tavoitteena oli tutkia asiakastyytyväisyyden tasoa niin yleisesti, kuin kohtaamisenkin näkökulmasta.

Opinnäytetyö on kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten tutkimusmenetelmien yhdistelmä. Ensisijaisena tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista, eli määrällistä tutkimusmenetelmää, sillä asiakastyytyväisyyden mittaamisessa menetelmänä käytettiin strukturoitua kyselylomaketta. Toissijaisena tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista, eli laadullista tutkimusmenetelmää, jota käytettiin esimerkiksi palvelun laadun tutkimisena sekä tulosten analysoinnissa. Opinnäytetyö jakautuu teoreettiseen ja tutkimusosaan. Teoreettisessa viitekehyksessä avataan, mitä lastensuojelulla ja avohuollolla tarkoitetaan sekä mistä tekijöistä lastensuojelun laatu muodostuu. Tämän lisäksi viitekehyksessä kartoitetaan Haminan lastensuojelun tilannetta viime vuosilta ja sitä, mikä tilanne on nykyään.

Asiakaspalautetta kerättiin Haminan lastensuojelun avohuollossa vanhemmilta ja huoltajilta aikavälillä 3.1–2.3.2018. Kyselyyn vastasi 12 avohuollon aikuista asiakasta, joista 7 oli naisia ja 5 miehiä. Vastausten perusteella asiakkaat kokivat pääsääntöisesti kohtaamistilanteet erittäin hyvinä. Asiakkaat kokivat myös päässeensä osallisiksi ja kuulluiksi heidän omassa asiakasprosessissaan. Työntekijöiden vaihtuvuutta pidettiin suurimpana haasteena asiakaspalvelussa, ja tämä nousikin suurimmaksi palvelun kehittämisen painopisteeksi. Tutkimuksellisesti merkittäviä eroja eri sukupuolten välisillä vastauksilla ei tällä vastaajamäärällä noussut esiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste