Markkinointiviestintäsuunnitelma vuosikellona
Laaksonen, Juho (2018)
Laaksonen, Juho
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018090914965
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018090914965
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä suunniteltiin toimeksiantaja JOVIR Group Oy:lle markkinointiviestintäsuunnitelma vuosikellona. Yritys on vielä melko tuore, joten he eivät ole vielä panostaneet markkinointiviestintään. Vuosikello tehtiin alkavaksi 2019, mutta toimeksiantaja voi aloittaa sen jo aikaisemmin halutessaan.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää ja sen keinoja, markkinointiviestinnän suunnittelua sekä yrityksen tämän hetkistä tilannetta. Työn teoriaosuus pohjautuu markkinointiviestinnän kirjallisuuteen, teemahaastatteluihin ja internet lähteisiin.
Työn lopputuloksessa eli markkinointiviestinnän vuosikellossa on esitetty ehdoitus miten kohdeyritys voi ruveta toteuttamaan markkinointiviestintää. Vuosikello tehtiin mahdollisimman yksinkertaiseksi ja kustannustehokkaaksi, jotta sitä on helppo lähteä toteuttamaan. Tämä markkinointiviestinnän vuosikello on esitetty työn lopussa liitteenä.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää ja sen keinoja, markkinointiviestinnän suunnittelua sekä yrityksen tämän hetkistä tilannetta. Työn teoriaosuus pohjautuu markkinointiviestinnän kirjallisuuteen, teemahaastatteluihin ja internet lähteisiin.
Työn lopputuloksessa eli markkinointiviestinnän vuosikellossa on esitetty ehdoitus miten kohdeyritys voi ruveta toteuttamaan markkinointiviestintää. Vuosikello tehtiin mahdollisimman yksinkertaiseksi ja kustannustehokkaaksi, jotta sitä on helppo lähteä toteuttamaan. Tämä markkinointiviestinnän vuosikello on esitetty työn lopussa liitteenä.