Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Visuaalinen tarinankerronta työnantajamielikuvan luomisen tukena : case @parastapalvelua

Jalonen, Alina (2016)

 
Avaa tiedosto
Jalonen_Alina.pdf (1.095Mt)
Lataukset: 


Jalonen, Alina
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112116731
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tehtiin kampanjasuunnitelma Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n Instagram-tilille @parastapalvelua. Työn tavoitteena oli parantaa työnantajamielikuvaa sekä luoda mielenkiintoa Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:sta potentiaalisena työnantajana. Toisena tavoitteena oli saada tarkastelujakson aikana 1300 seuraajaa tilille. Tilin kohderyhmäksi valittiin osuuskaupan omat työntekijät sekä yhteistyökumppanit. Toimeksiantaja halusi selkeät ohjeet tilin päivittäjille, jotta päivitystyö olisi tavoitteellisempaa ja suunnitelmallisempaa.

Kampanjasuunnitelmaa varten haastateltiin Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n viestintäosaston kolmea työntekijää: viestintäpäällikköä, viestintäsuunnittelijaa ja mediasuunnittelijaa. Haastattelut koostuivat kolmesta eri teemasta, jotka olivat mielikuvat, käytäntö ja tavoitteet. Haastattelukysymysten pohjalta saatiin selkeät vastaukset siihen, millainen toimeksiantaja haluaa @parastapalvelua-tilin olevan. Kampanjasuunnitelma luotiin vastausten pohjalta taitetuksi ohjeeksi, jossa jokaisella viikolla on omat päivitettävät aiheensa. Uutena lähestymistapana kampanjasuunnitelmaan käytettiin visuaalista tarinankerrontaa. Kampanjasuunnitelman ohjeisiin lisättiin viisi tarinaa, jotka kulkevat rinnakkain muun päivitettävän sisällön rinnalla. Kampanjasuunnitelman muiksi päivitysaiheiksi valittiin ajankohtaisia tapahtumia.

Opinnäytetyön tuloksena toteutettu kampanjasuunnitelma vastasi toimeksiantajan tarpeita ja toiveita. Suunnitelma haluttiin jakaa @parastapalvelua-tilin päivittäjille, joten sen piti olla selkeä, helppolukuinen ja hauska. Taitettu suunnitelma oli värikäs ja siihen oli helppo tehdä muistiinpanoja. Koska kampanjasuunnitelmaa ei toteutettu vielä, sen toimivuudesta ei ole tuloksia. Mahdollisista tuloksista riippuen kampanjasuunnitelmaan luotiin erilaisia kehitysehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste