Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Netflix and iTunes case study research on blue ocean strategy

Bernat, Justyna (2018)

 
Avaa tiedosto
Thesis Justyna Bernat.pdf (682.2Kt)
Lataukset: 


Bernat, Justyna
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018092015281
Tiivistelmä
The objective of the thesis was to present different schools of strategy and the blue ocean strategy in particular.

Two main questions of the research where the importance of creative thinking while developing a strategy and how a strategy influences the structure of a firm.

The topic of this research is important because it provides an alternative for the most common view of a strategy as positioning and therefore choosing between differentiation and low cost focus.

A method which was used is a case study approach where two companies, Netflix and iTunes were analyzed.

The key results were, inter alia, that value innovation can be a reason of a success of a company, pro-vided that a firm is able to keep the competitive advantage by constant development.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste