Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Twitterin hyödyntäminen B2B-myyjän henkilöbrändin rakentamisessa

Ojala, Hanna-Maria (2018)

 
Avaa tiedosto
Ojala_Hanna-Maria.pdf (766.3Kt)
Lataukset: 


Ojala, Hanna-Maria
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018092615429
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan Twitterin hyödyntämistä B2B-myyjän työssä. Työssä käsitellään sosiaalisen median ja sosiaalisen myynnin merkitystä tämän päivän myyntiorganisaatiossa, B2B-myyjän henkilöbrändin rakentamista erityisesti Twitterissä sekä Twitterin merkitystä B2B-myyjän työssä. Tavoitteena on selvittää, miten tämän päivän B2B-myyjän hyödyntää Twitteriä omassa myyntityössä ja henkilöbrändin rakentamisessa.

B2B-asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut merkittävästi digitalisaation myötä. Tämän johdosta B2B-myynti on ollut murroksessa, koska B2B-asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut. Yritysten välisessä ostamisessa henkilöt käyttävät samoja tiedonkeruukanavia kuin vapaa-ajalla ja ostaminen tapahtuu myös yhä enemmän samankaltaisella tavalla. Markkinoille on tuotu uusi käsite H2H (human to human), joka on korvaamassa B2B- ja B2C-käsitteet. Vaikka kyse on yritysten välisestä ostamisesta, niin yritykset eivät tee kauppaa, vaan ihminen ostaa ihmiseltä. Tämän vuoksi myös yritysten välisessä myynnissä on tärkeä tuoda esille inhimillisyyttä ja vuorovaikutusta.

B2B-myyjän rooli on muuttunut, koska tapa ostaa on muuttunut. Sosiaalinen myynti on tullut perinteisen myyntityön rinnalle. Tämän päivän B2B-myyjä on enemmän asiantuntija, joka antaa asiakkaille sellaista lisäarvoa, mitä ei löydä internetistä. Valveutunut B2B-myyjä rakentaa itselleen henkilöbrändin, jota alkaa systemaattisesti toteuttamaan sosiaalisen median kanavissa.

Tutkimus suoritettiin havainnoimalla Twitteristä kerättyjä twiittejä puolen vuoden ajanjaksolta. Tutkimukseen kuuluvien henkilöiden twiitit poimittiin ja analysoitiin yksitellen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste