Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Peliprototyypin kehitys Unity-pelimoottorilla

Lehesvuori, Antti (2018)

Avaa tiedosto
Lehesvuori_Antti.pdf (1.503Mt)
Lataukset: 


Lehesvuori, Antti
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018100815790
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli lähestyä pelin suunnittelua ja toteutusta pelimoottorin avulla. Pelimoottoreiden tutkinnan lähtökohtana oli omien taitojen kartoitus ja sen perusteella valitun Unity pelimoottorin käyttö.

Työn edetessä tutkimukseen otettiin mukaan myös itsenäinen ns. Indie-pelinkehitys, joka on saanut suurta suosiota viime vuosina pelimoottoriteknologian siirtyessä vapaille markkinoille, ja ilmaisten ratkaisujen yleistyessä.

Opinnäytetyön haluttuna tuloksena oli peliprototyyppi, jonka luontiprosessia kuvattiin askel askeleelta. Prototyyppi luotiin käyttäen erilaisia opetusmateriaaleja; tärkeimpiä näistä olivat Sebastian Laguen, Asbjørn Thirslundin (Brackeys) ja Unity Technologies:in tarjoamat opetusvideot.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste