Hyvinvointitapahtuma Haaga-Helian opiskelijoille
Häyhänen, Essi; Castrén , Jenna (2018)
Lataukset:
Häyhänen, Essi
Castrén , Jenna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018101215924
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018101215924
Tiivistelmä
Opinnäytetyön produktina on hyvinvointitapahtuma Balanssi, joka järjestettiin Haaga-Helian opiskelijoille Pasilan kampuksella 28.3.2018 kello 13.15-16.00. Tapahtuma sisälsi luentoja, joogaa, maistiaisia ja yhteistyökumppaneiden esittelyä. Tavoitteena oli luoda onnistunut tapahtuma, jossa on 100 kävijää. Lisäksi tarkoituksena oli muistuttaa opiskelijoita hyvinvoinnin ja terveyden merkityksestä. Toisena tavoitteena oli luoda yhtenäinen linja sosiaaliseen mediaan, julisteisiin ja muihin markkinointimateriaaleihin.
Opinnäytetyöraportissa käsitellään teoriaa tapahtuman järjestämisestä ja markkinointiviestinnästä. Tapahtuman järjestämisen teoriaosuudessa käydään koko tapahtuman järjestämisprojekti läpi vaihe vaiheelta. Aloitetaan ideoinnista, siirrytään suunnitteluun, siitä toteutukseen ja viimeisenä jälkimarkkinointiin.
Ideointi- ja suunnitteluosioissa käsitellään esimerkiksi tapahtuman taustaa, ohjelmaa, budjettia ja yhteistyökumppaneita. Lisäksi avataan hieman opiskelijoiden hyvinvointia, tapahtuman teemaan liittyen. Toteutus ja kulku on esitelty omassa osiossaan ja niitä on havainnollistettu kuvien avulla.
Markkinointiviestinnällinen näkökulma on tapahtuman markkinoiminen sosiaalisessa mediassa. Osiossa käydään läpi muun muassa sosiaalisen median käyttö Suomessa, kanavien valinta, orgaaninen ja maksettu kattavuus sekä viestintäsuunnitelma.
Tapahtuman markkinointi ja viestintä toteutettiin suunnitelman mukaisesti. Tekijät vastasivat markkinointimateriaalien suunnittelusta ja luomisesta. Tavoitteet saatiin täytettyä: yhtenäinen linja näkyi markkinoinnissa, kävijätavoite täyttyi ja hyvinvoinnin ja terveyden merkitystä tuotiin esiin. Tapahtuma oli kokonaisuudessaan onnistunut ja tekijät erittäin tyytyväisiä työnsä jälkeen.
Opinnäytetyöraportissa käsitellään teoriaa tapahtuman järjestämisestä ja markkinointiviestinnästä. Tapahtuman järjestämisen teoriaosuudessa käydään koko tapahtuman järjestämisprojekti läpi vaihe vaiheelta. Aloitetaan ideoinnista, siirrytään suunnitteluun, siitä toteutukseen ja viimeisenä jälkimarkkinointiin.
Ideointi- ja suunnitteluosioissa käsitellään esimerkiksi tapahtuman taustaa, ohjelmaa, budjettia ja yhteistyökumppaneita. Lisäksi avataan hieman opiskelijoiden hyvinvointia, tapahtuman teemaan liittyen. Toteutus ja kulku on esitelty omassa osiossaan ja niitä on havainnollistettu kuvien avulla.
Markkinointiviestinnällinen näkökulma on tapahtuman markkinoiminen sosiaalisessa mediassa. Osiossa käydään läpi muun muassa sosiaalisen median käyttö Suomessa, kanavien valinta, orgaaninen ja maksettu kattavuus sekä viestintäsuunnitelma.
Tapahtuman markkinointi ja viestintä toteutettiin suunnitelman mukaisesti. Tekijät vastasivat markkinointimateriaalien suunnittelusta ja luomisesta. Tavoitteet saatiin täytettyä: yhtenäinen linja näkyi markkinoinnissa, kävijätavoite täyttyi ja hyvinvoinnin ja terveyden merkitystä tuotiin esiin. Tapahtuma oli kokonaisuudessaan onnistunut ja tekijät erittäin tyytyväisiä työnsä jälkeen.