Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

VARHAISKASVATUKSEN DIGITALISAATIO – ASIAKASTYYTYVÄISYYS NOKIAN KAUPUNGIN PÄIKKY-JÄRJESTELMÄSSÄ

Nieminen, Anna (2018)

 
Avaa tiedosto
AnnaNieminen.pdf (1.368Mt)
Lataukset: 


Nieminen, Anna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018102316172
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Nokian kaupungin varhaiskasvatus palvelussa käytössä olevan digitaalisen Päikky-järjestelmän asiakastyytyväisyyttä. Päikky-järjestelmällä mahdollistetaan hoitoaikaan perustuva laskutus sekä rutiinien digitalisoiminen varhaiskasvatuksessa. Asiakastyytyväisyyden lisäksi haluttiin löytää kehityskohteita järjestelmästä asiakkaiden käyttökokemusten perusteella. Tutkimuksella haluttiin kerätä asiakaskokemuksia, jotta järjestelmää voidaan kehittää asiakaslähtöisesti. Lisäksi haluttiin selvittää kuinka tärkeänä asiakkaat kokevat lapsen hoitoaikaan perustuvan laskutuksen, jonka digitaalinen järjestelmä mahdollistaa.

Työn teoreettisessa osuudessa käsiteltiin yleisesti kunnan järjestämää varhaiskasvatusta sekä varhaiskasvatuksen maksujen määräytymistä. Lisäksi teoriaosuudessa pureuduttiin julkisten palveluiden digitalisaatioon, asiakkuuteen julkisessa hallinnossa sekä palveluiden asiakaslähtöiseen kehittämiseen.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimuksen yhdistelmänä. Tietoa kerättiin sähköisellä asiakaskyselyllä. Kysely jaettiin kaikille Nokian varhais-kasvatuksen asiakkaille ja siihen saatiin 320 vastausta. Kyselyyn vastasi 23,6 prosenttia asiakasperheistä. Kyselyssä kaikki vastaajat joutuivat vastaamaan määrällisiin kysymyksiin. Sanallisten vastausten antaminen oli vapaaehtoista.

Asiakaskyselyn tulosten perusteella suurin osa asiakkaista pitää hoitoaikaan perustuvaa laskutusta tärkeänä. Päikky-järjestelmään ollaan melko tyytyväisiä. Parhaimmaksi osuudeksi järjestelmässä arvioitiin hoitoaikojen varaamisen helppous. Myös henkilökunnan osaamista pidetään hyvänä. Huonoimmaksi osuudeksi asiakkaat arvioivat hoitoaikojen muuttamisen sekä varhaiskasvatuksen henkilökunnan kyvyn opastaa järjestelmän käytössä. Eniten kehitettävää asiakkaiden kokemuksien mukaan on järjestelmän viestitoiminnoissa. Lisäksi asiakaskokemusten perusteella näyttää siltä, että Päikky-järjestelmän mobiiliversio vaatii kehitystyötä. Asiakkaat myös näyttävät toivovat, että Päikky-järjestelmän kautta välittyisi kotiin enemmän tietoa lasten arjesta päivähoidossa
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste