Moderni myynti ja myynnin johtaminen : case: Triuvare Oy
Alanen, Timur (2018)
Alanen, Timur
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018103016350
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018103016350
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee modernin myynnin aikakauden tuomia haasteita ja muutoksia B2B-myynnissä. Opinnäytetyöllä pyrittiin selvittämään, millä keinoilla Triuvare Oy:n myyntiä voitaisiin kehittää modernimpaan suuntaan. Päätarkoituksena oli selvittää mitä sosiaalinen myynti työntekijöille merkitsee ja mitkä asiat ovat esteenä sen toteutumiselle, miten työntekijöiden kokemia puutteita myynnin johtamisessa voitaisiin kehittää ja miten toimeksiantajayrityksen eri osastojen välisellä yhteistyöllä voitaisiin parantaa yrityksen myyntiä ja kaikki myy -ajatusmallia.
Empiirinen tutkimus toteutettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna kesäkuussa 2018 toimeksiantajan tiloissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää ongelmakohdat ja esteet modernin myynnin toteutumiselle. Tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle konkreettiset toimenpide-ehdotukset, joiden avulla yrityksen käytäntöjä, myyntiä ja eri prosesseja saataisiin vietyä moderninmaan suuntaan.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksesta, sosiaalisesta- ja arvomyynnistä sekä myynnin valmentavasta johtamisesta. Aihe on hyvin ajankohtainen, sillä asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos luo haasteita myyjäorganisaatioille ja yritysten on kyettävä tekemään muutoksia omiin toimintatapoihinsa, jotta heidän kilpailuetunsa säilyisi sekä toiminta olisi mahdollisimman asiakaslähtöistä.
Tutkimuksen avulla saatiin selvitettyä ongelmakohtia, jotka estävät modernin myynnin toteutumista parhaalla mahdollisella tavalla ja näihin ongelmakohtiin saatiin kehitettyä teoreettiseen viitekehykseen peilaten kehitysehdotukset, joiden avulla Triuvare Oy voi toteuttaa muutoksia omiin toimintamalleihinsa.
Empiirinen tutkimus toteutettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna kesäkuussa 2018 toimeksiantajan tiloissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää ongelmakohdat ja esteet modernin myynnin toteutumiselle. Tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle konkreettiset toimenpide-ehdotukset, joiden avulla yrityksen käytäntöjä, myyntiä ja eri prosesseja saataisiin vietyä moderninmaan suuntaan.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksesta, sosiaalisesta- ja arvomyynnistä sekä myynnin valmentavasta johtamisesta. Aihe on hyvin ajankohtainen, sillä asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos luo haasteita myyjäorganisaatioille ja yritysten on kyettävä tekemään muutoksia omiin toimintatapoihinsa, jotta heidän kilpailuetunsa säilyisi sekä toiminta olisi mahdollisimman asiakaslähtöistä.
Tutkimuksen avulla saatiin selvitettyä ongelmakohtia, jotka estävät modernin myynnin toteutumista parhaalla mahdollisella tavalla ja näihin ongelmakohtiin saatiin kehitettyä teoreettiseen viitekehykseen peilaten kehitysehdotukset, joiden avulla Triuvare Oy voi toteuttaa muutoksia omiin toimintamalleihinsa.