Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median suunnitelma Etelä-Pohjanmaan INFO Kirjakauppa Oy:lle

Kultavirta, Anniina (2018)

Avaa tiedosto
Kultavirta_Anniina.pdf (12.11Mt)
Lataukset: 


Kultavirta, Anniina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018110516691
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Etelä-Pohjanmaan INFO Kirjakauppa Oy:lle sosiaalisen median suunnitelma. Ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä sosiaaliseen mediaan ja sen tarjoamiin kanaviin. Toisena tavoitteena oli tutustua sosiaalisen median suunnitteluprosessiin, ja kolmantena tavoitteena oli analysoida Etelä-Pohjanmaan INFO Kirjakauppa Oy:n ja sen valitsemien kilpailijoiden sosiaalisen median nykytilannetta.

Opinnäytetyön toisessa luvussa perehdytään sosiaaliseen mediaan käsitteenä ja analysoidaan sen tarjoamia mahdollisuuksia ja haasteita yrityksille. Luvussa tutustutaan myös tämän hetken suosituimpiin sosiaalisen median kanaviin. Kolmannessa luvussa perehdytään sosiaalisen median suunnitteluprosessin eri vaiheisiin.

Opinnäytetyön neljännessä luvussa tarkastellaan Etelä-Pohjanmaan INFO Kirjakauppa Oy:n sosiaalisen median nykytilaa ja laadittiin yritykselle sosiaalisen median SWOT-analyysi. Luvussa toteutettiin myös kilpailija-analyysi kohdeyrityk-sen valitsemille kilpailijoille. Tämän jälkeen toimeksiantajalle laadittiin sosiaalisen median suunnitelma, joka noudatti kaikkia kolmannessa luvussa esiteltyjä suunnitteluprosessin vaiheita. Suunnitelmassa yritykselle määritettiin selkeät tavoitteet ja kohderyhmä sekä ehdotettiin nykyisen markkinointibudjetin nostoa. Suunnitelmassa otettiin huomioon toimeksiantajan omat toiveet ja resurssit sosiaalisen median kanavia valittaessa. Rajallisten resurssien vuoksi Etelä-Pohjanmaan INFO Kirjakauppa Oy:lle ei ehdotettu muita kanavia jo olemassa olevien Facebookin ja Instagramin lisäksi. Näitä kanavia tarkastellaan lähemmin ja ehdotetaan toimenpiteitä, joiden avulla toimeksiantaja onnistuu lisäämään tunnettuuttaan ja aktivoimaan seuraajiaan paremmin. Suunnitelmassa esitetään myös keinoja, kuinka yrityksen tulisi jatkossa seurata ja mitata sosiaalista mediaa.

Opinnäytetyön viides luku koostuu opinnäytetyön tekijän omasta pohdinnasta työn aiheeseen ja opinnäytetyöprosessiin liittyen. Jatkotoimenpiteinä yritykselle ehdotettiin säännöllisiä asiakastutkimuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste