Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivustojen personointi

Ahokas, Jenna (2018)

Avaa tiedosto
Ahokas_Jenna.pdf (559.6Kt)
Lataukset: 


Ahokas, Jenna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018110816853
Tiivistelmä
Verkkosivuston personointi on jatkuvasti suosiotaan kasvava sivusto-optimoinnin muoto, jonka suosio johtuu sen yksilöitä ja erilaisia käyttäjiä huomioivasta lähestymistavasta optimointiin. Sivustokävijöiden tottuminen yksilölliseen palveluun ja sivustoilla liikkumisen helppouteen lisää kävijöiden odotuksia personointiin liittyen. Yritysten verkkoläsnäolo on jo hyvin arkipäiväistä, mikä lisää kilpailua kävijöiden suosiosta. Kävijöiden viihtyvyyteen ja sivustojen helppokäyttöisyyteen pyritäänkin useilla sivustoilla ja personoinnin avulla käyttäjäystävällisyys viedään seuraavalle tasolle.

Opinnäytetyö toteutettiin case-tutkimuksena Haaga-Helia ammattikorkeakoulun Tietojenkäsittelyn koulutusohjelmassa. Opinnäytetyössä käsitellään sivustopersonointia teorian sekä casen kautta. Työn tuotoksena on case-kuvaus erään yrityksen personointitapauksesta sekä työn lopussa käsitelty yhteenveto. Yhteenvedossa käsitellään tutkimuskysymykset yhdistäen teorian case-kuvaukseen.

Työn tavoitteena oli selvittää, miksi sivustopersonointia tehdään ja kuinka sivustopersonointi vaikuttaa yrityksen liiketoimintaan. Casessa esitellyt tulokset yrityksen sivustopersonoinnin hyödyistä sijoittuvat aikavälille lokakuu 2017 – joulukuu 2017. Casen kuvauksesta, tuloksista ja teoriassa johdetussa yhteenvedossa todetaan sivustopersonoinnin olevan toimiva keino verkkokonversioiden kasvattamisessa. Personoinnin toimivuuden lähtökohta on kuitenkin selvä suunnitelma, jonka tarkoituksena on ottaa paremmin huomioon tietyn tyyppisiä kävijöitä ja parantaa sitä kautta myyntiä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste