Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Automatisoitu sähköpostimarkkinointi : case Koti Puhtaaksi Oy

Ruotsalainen, Mirella (2018)

Avaa tiedosto
Ruotsalainen_Mirella.pdf (1.077Mt)
Lataukset: 


Ruotsalainen, Mirella
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018110816875
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli kuvata, jatkokehittää ja viimeistellä toimeksiantajayrityksen sähköpostimarkkinointi tehokkaampaan ja modernimpaan malliin. Työn tarkoitus oli samalla luoda uudistetusta markkinointimallista niin kattava ja perusteellinen opas, että sitä pystytään tarvittaessa käyttämään esimerkiksi perehdytys- tai viitemateriaalina. Opinnäytetyö tehtiin yrityksen todellisesta tarpeesta; brändiuudistuksen, digitalisoitumisen ja nopean kasvun aikaan sähköpostimarkkinointi jäi vähemmälle huomiolle, oli kankeaa ja vanhentunutta.

Käytännön osuudessa suunniteltiin viestipohjat, ohjeistukset pohjien käyttöön, viestin rakenne ja ohjeistus personoinnille eri tilanteisiin. Sähköpostilista järjesteltiin myös helpommin skaalattavaksi ja ylläpidettäväksi sekä rakennettiin myynnin kannalta tärkeimpiä segmenttejä. Viestejä muotoiltaessa mietittiin optimointia, markkinoinnin perusteita ja yrityksen brändiin sekä kohderyhmälle parhaiten sopivaa viestintätyyliä. Markkinointiprosessista pyrittiin etsimään ja poistamaan turhia manuaalisia työvaiheita ja korvaamaan niitä automaatioilla. Työstöstä teki haastavaa se, että opinnäytetyön tekijä oli ollut jo ennen työn alkua mukana yrityksen sähköpostimarkkinoinnissa, ja tulokset olivat olleet yllättävän hyviä, joten kehityskohtia täytyi etsiä erityisellä kriittisyydellä.

Yrityksen sähköpostimarkkinointiprosessi keveni huomattavasti, sen ylläpito on miellyttävämpää, aikaa saatiin vapautettua markkinointiviestinnän kehittämiseen, ja myös ylläpitokustannuksia saatiin laskettua. Myyntiviestit päivitettiin modernimmiksi, selkeämmiksi ja yhtenäisemmiksi. Sähköpostimarkkinoinnissa pystytään jatkossa käyttämään enemmän aikaa testaamiseen, sisällöntuotantoon, tulosseurantaan ja prosessin kehittämiseen edelleen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste