Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viinitilan digitaalisen markkinoinnin kehittäminen

Hartikainen, Soma-Merita; Koskinen, Kaisa-Leena (2018)

 
Avaa tiedosto
Hartikainen_Soma-Merita_Koskinen_Kaisa-Leena.pdf (2.760Mt)
Lataukset: 


Hartikainen, Soma-Merita
Koskinen, Kaisa-Leena
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018110916896
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö sai alkunsa tekijöiden yhteisestä kiinnostuksesta digitaalista markkinointia sekä viinitiloja kohtaan. Tekijät ottivat keväällä 2018 yhteyttä Tammiluodon viinitilaan. Toimeksiantajan pyynnöstä aihe rajattiin keskittymään yrityksen digitaaliseen markkinointiin. Työn tavoitteeksi muodostui luoda kehitysideoita Tammiluodon Facebook- ja kotisivuille.

Työn teoriaosuus rajattiin käsittelemään toimeksiantajaa yrityksenä sekä sen asiakasryhmiä, viinitietoutta Suomessa sekä kansainvälisesti. Teoriassa tärkeässä osassa ovat digitaalinen markkinointi, Facebook sekä kotisivut. Teoriaosuus antoi vahvan pohjan kehitysideoiden suunnittelun tueksi.

Teoriaosan jälkeen esitellään suunnitteluprosessin vaiheet. Kehittämistyön apuna käytettiin benchmarkingia, SOSTAC –strategiaa, SWOT- analyysiä, toimeksiantajan haastatteluita ja vierailuja. Kirjoittajat valitsivat neljä kotimaista ja neljä ulkomaalaista viinitilaa benchmarkingin eli vertailuanalyysin kohteeksi. Näitä arvioitiin Facebookin ja kotisivujen näkökulmasta. SWOT –analyysi muodostettiin näiden pohjalta. SOSTAC –strategian merkityksen toivotaan korostuvan Tammiluodon viinitilan tulevaisuuden digitaalisessa markkinoinnissa.

Kehitysehdotukseksi toimeksiantajalle annettiin ideoita sekä konkreettisia julkaisuesimerkkejä. Kehitysideat esiteltiin peilaamalla niitä teoriaan. Tärkeimmät kehitysideat koottiin kuvioihin, jotta toimeksiantajan on helppo poimia ne digitaalisen markkinoinnin tueksi toiminnassaan.

Konkreettisia opinnäytetyön tuloksia ei voida vielä arvioida, sillä niiden hyöty voidaan nähdä vasta tulevaisuudessa. Tuloksien saavuttaminen edellyttää, että toimeksiantaja ottaa kehitys-ideat käytäntöön ja arvio niiden hyötyjä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste