Atlas-Media Oy:n ulkomainontaliiketoiminnan laajentamisen mahdollisuudet Tampereen alueelle : Case: Atlas-Media Oy
Piipponen, Eelis (2018)
Piipponen, Eelis
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111216973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111216973
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee ulkomainontaa ja miten sitä on tarjolla Tampereen alueella. Opinnäytetyön avulla pyrittiin selvittämään millaisia mahdollisuuksia Atlas-Media Oy:lla on laajentaa yritystoimintaansa Tampereen alueelle. Työn tarkoitus on tuottaa Atlas-Media Oy:lle toimintaehdotuksia ulkomainontaliiketoiminnan laajentamiseksi Tampereen alueella. Atlas-Media Oy on katutolppamainontaa tarjoava yritys, joka toimii ympäri Suomea.
Opinnäytteessä paneuduttiin ulkomainontaan Tampereen alueella sekä markkinoinnin ja mainonnan perusteisiin. Teoreettinen osuus käsittelee myös yrityksen kilpailuetua ja toiminnan laajentamista.
Tutkimuksessa haastateltiin Tampereen alueella toimivien yritysten edustajia puolistrukturoidulla haastattelumenetelmällä elokuussa 2018. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää haastateltavien näkemyksiä ulkomainonnasta ja miten he näkevät sen kyseisellä hetkellä Tampereen alueella.
Tutkimuksen avulla saatiin selvitettyä mitä Tampereen alueella toimivien yritysten edustajat ajattelevat ulkomainonnan nykytilanteesta ja sen tulevaisuudesta. Tutkimuksen analysoinnin perusteella pystyttiin vastaamaan opinnäytetyön toimeksiantajalle, mitkä ovat yrityksen mahdollisuudet laajentaa toimintaansa Tampereen alueelle.
Opinnäytteessä paneuduttiin ulkomainontaan Tampereen alueella sekä markkinoinnin ja mainonnan perusteisiin. Teoreettinen osuus käsittelee myös yrityksen kilpailuetua ja toiminnan laajentamista.
Tutkimuksessa haastateltiin Tampereen alueella toimivien yritysten edustajia puolistrukturoidulla haastattelumenetelmällä elokuussa 2018. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää haastateltavien näkemyksiä ulkomainonnasta ja miten he näkevät sen kyseisellä hetkellä Tampereen alueella.
Tutkimuksen avulla saatiin selvitettyä mitä Tampereen alueella toimivien yritysten edustajat ajattelevat ulkomainonnan nykytilanteesta ja sen tulevaisuudesta. Tutkimuksen analysoinnin perusteella pystyttiin vastaamaan opinnäytetyön toimeksiantajalle, mitkä ovat yrityksen mahdollisuudet laajentaa toimintaansa Tampereen alueelle.