Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pekplattor inom småbarnspedagogiken : En kvalitativ studie om hur pekplattor används som ett pedagogiskt verktyg inom småbarnspedagogiken

Höglund, Janina; Juslenius, Linda (2018)

 
Avaa tiedosto
Hoglund_Janina_ Juslenius_Linda.pdf (646.4Kt)
Lataukset: 


Höglund, Janina
Juslenius, Linda
Yrkeshögskolan Arcada
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111317109
Tiivistelmä
Nyky-yhteiskunnassa digitaaliset taidot ja monilukutaidot ovat tärkeitä. Digitaaliset työvälineet ovat myös otettu mukaan varhaiskasvatukseen. Helsingin uudessa varhaiskasvatussuunnitelmassa nostetaan esiin monilukutaito, mediakasvatus ja digitaalisten työvälineiden tärkeys. Varhaiskasvatussuunnitelman perusteissa korostetaan, miten tärkeää on, että henkilökunta opastaa ja tukee lapsia digitaalisten työvälineiden käytössä. Tämän työn tavoitteena on kartoittaa mikä on taulutietokoneiden käytön nykytilanne. Tutkimuskysymykset ovat: Miten taulutietokoneita käytetään tällä hetkellä varhaiskasvatuksessa? ja Minkälaista osaamista vaaditaan henkilökunnalta, jotta taulutietokoneita voidaan käyttää pedagogisena työvälineenä? Työ on kvalitatiivinen tutkimus, jossa menetelmänä on käytetty haastattelua. Tulosten saamiseksi haastatteluiden vastauksista tehtiin sisältöanalyysi. Tämän työn lopputulos on, että taulutietokoneita käytetään monipuolisesti varhaiskasvatuksessa. Taulutietokoneiden käyttö varhaiskasvatuksessa on hyvä lisä varhaiskasvatuksen toimintaan, mutta henkilökunta tarvitsee tukea ja opastusta, jotta taulutietoneita voitaisiin käyttää pedagogisena työvälineenä. Huoli digitaalisten työvälineiden käytöstä herää, kun henkilökunnalla ei ole tarpeeksi osaamista. Hyvän digitaalisen oppimisympäristön saavuttamiseksi, olisi hyvä järjestää henkilökunnalle kursseja, jotta henkilökunta löytäisi pedagogisen ja itsevarman tavan käyttää digitaalisia työvälineitä. Tämä työ on Barnavårdsföreningen i Finland r.f. ja Stiftelsen Sedmigradskyn tilaustyö.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste