Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Panimoliiton sosiaalisen median kehittämis- ja markkinointisuunnitelma

Javanainen, Miro (2018)

 
Avaa tiedosto
Miro_Javanainen.pdf (421.1Kt)
Lataukset: 


Javanainen, Miro
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111917432
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda sosiaalisen median kehittämis- ja markkinointisuunnitelma Panimoliitolle.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry eli Panimoliitto, on olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen teollisuuden edunvalvoja. Vuonna 1902 perustettu liitto on yksi Suomen vanhimpia edunvalvojia. Tätä kirjoittaessa, lokakuussa 2018, Panimoliiton johdossa on sen puheenjohtaja Lasse Aho, kunnes liitto valitsee uuden toimitusjohtajan entisen tilalle.

Toimeksiantaja halusi saada kehittämisideoita sosiaalisen mediansa ylläpitoon ja siellä tapahtuvaan markkinointiin. Aikaisempi toimitusjohtaja Elina Ussa vastasi pääsääntöisesti sisällöntuottamisesta sosiaalisessa mediassa ja kaipasi siihen ammattimaisempaa pätevyyttä. Kannanottoja alkoholikeskusteluun pidettiin tärkeänä, joten enemmän keskustelua herättelevää sisältöä haluttiin lisää. Opinnäytetyön aiheena oli kartoittaa Panimoliiton sosiaalisen median nykytilanne ja sen pohjalta luoda tulevaisuudessa hyödynnettävä markkinointisuunnitelma. Toimivan markkinointisuunnitelman avulla Panimoliitto kykenisi tuottamaan ajankohtaisempaa ja mielenkiintoisempaa sisältöä, joka tavoittaisi enemmän toivottua kohdeyleisöä ja näin ollen herättäisi myös enemmän keskustelua.

Teoreettinen osuus käsittelee sosiaalista mediaa sekä digitaalista markkinointia. Siinä käsitellään erilaisia sähköisen markkinoinnin muotoja, teorian painottuen vahvasti sosiaaliseen mediaan.

Lopputuloksena syntyi teoriapohjaan nojautuva markkinointi- ja kehittämissuunnitelma, jonka avulla Panimoliitto pystyy hyödyntämään sosiaalista mediaa enemmän markkinoinnissaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste