Asia Exchange Oy : Case: En marknadsföringsplan för tjänsten sommarskolor
Nyqvist, Emilia (2018)
Nyqvist, Emilia
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111917448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111917448
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda markkinointisuunnitelma Asia Exchangen kesäkoulutuotteelle. Asia Exchange on opiskelijavaihtoon keskittynyt yritys, jonka markkinointi koostuu lähinnä lukukausivaihdoista. Näin ollen kesäkoulut ovat jokseenkin uutta heidän markkinoinnissaan. Tavoitteeni saavuttamiseksi olen lukenut teoriaa palveluista ja suhdemarkkinoinnista, sekä digitaalisesta markkinoinnista ja markkinointisuunnitelman rakenteesta.
Olen myös käyttänyt benchmarking-analyysia kilpailijoiden analysointiin ja suorittanut kyselyn Asia Exchangen suosittelemalle kohderyhmälle. Olen myös käynyt jatkuvaa sähköpostikeskustelua tehtävänantajan kanssa, jotta markkinointisuunnitelma perustuisi luotettavaan tietoon.
Opinnäytetyön tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota yritys voi käyttää kesäkouluohjelmiinsa. Tämä suunnitelma antaa tietoa siitä, millaisia trendejä ja toimintoja on käytettävissä digitaalisessa markkinoinnissa. Lopulta Asia Exchange päättää itse siitä, käyttävätkö he tätä suunnitelmaa käytännössä omalle kesäkoulutuotteelleen.
Olen myös käyttänyt benchmarking-analyysia kilpailijoiden analysointiin ja suorittanut kyselyn Asia Exchangen suosittelemalle kohderyhmälle. Olen myös käynyt jatkuvaa sähköpostikeskustelua tehtävänantajan kanssa, jotta markkinointisuunnitelma perustuisi luotettavaan tietoon.
Opinnäytetyön tuloksena on markkinointisuunnitelma, jota yritys voi käyttää kesäkouluohjelmiinsa. Tämä suunnitelma antaa tietoa siitä, millaisia trendejä ja toimintoja on käytettävissä digitaalisessa markkinoinnissa. Lopulta Asia Exchange päättää itse siitä, käyttävätkö he tätä suunnitelmaa käytännössä omalle kesäkoulutuotteelleen.