DogSalon Mirka Facebook-sivujen imagon ja myynninedistämisen toiminnan kehittäminen
Vilmunen, Petra (2018)
Vilmunen, Petra
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112017621
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112017621
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää koirien trimmausliikkeen DogSalon Mirkan jo olemassa olevia Facebook-sivustojen sisältöä ja niissä tapahtuvaa viestintää markkinoinnin ja imagon edistämisen näkökulmasta.
Kehittämisprosessi sai alkunsa trimmausliikkeen kasvaneen tarjonnan myötä. Toimeksiantajan tarpeen lisäksi opinnäytetyön aihe ohjautui tekijän mielenkiinnosta syventää omaa tietämystään markkinointiviestinnästä ja sosiaalisen median kanavan käytöstä imagon ja myynninedistämisen tukena. Opinnäytetyö on rajattu niin, että tässä työssä tarkastellaan ja kehitetään vain yrityksen Facebook-sivuilla tapahtuvia markkinointitoimenpiteitä ja niiden toimivuutta. Muita taustalla tapahtuneita markkinointitoimenpiteitä pidettiin vakioina.
Tämän opinnäytetyön myötä tuotettuihin muutoksiin vaikuttivat kolme tekijää; toimeksiantajan toiveet, Facebook-sivujen seuraajien toiveet sekä teoreettisen viitekehyksen tarjoamat tiedot. Facebook-sivujen seuraajista selvitettiin seuraavaksi suurin seuraajaryhmä, jonka jälkeen heistä kahta haastateltiin. Haastattelussa kartoitettiin heidän kokemuksiaan ja toiveitaan koskien DogSalon Mirkan Facebook-sivuja.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnän perusteista ja yrityksen Facebook-sivujen hyödyntämisestä imagon ja myynninedistämisen tukena. Teoreettisen viitekehyksen jälkeen opinnäytetyössä käytiin läpi suunnitteluprosessia, muutosten toteuttamista ja viimeisenä esitellään aikaan saatuja tuloksia sanallisesti sekä graafisesti.
Kehittämisprosessi sai alkunsa trimmausliikkeen kasvaneen tarjonnan myötä. Toimeksiantajan tarpeen lisäksi opinnäytetyön aihe ohjautui tekijän mielenkiinnosta syventää omaa tietämystään markkinointiviestinnästä ja sosiaalisen median kanavan käytöstä imagon ja myynninedistämisen tukena. Opinnäytetyö on rajattu niin, että tässä työssä tarkastellaan ja kehitetään vain yrityksen Facebook-sivuilla tapahtuvia markkinointitoimenpiteitä ja niiden toimivuutta. Muita taustalla tapahtuneita markkinointitoimenpiteitä pidettiin vakioina.
Tämän opinnäytetyön myötä tuotettuihin muutoksiin vaikuttivat kolme tekijää; toimeksiantajan toiveet, Facebook-sivujen seuraajien toiveet sekä teoreettisen viitekehyksen tarjoamat tiedot. Facebook-sivujen seuraajista selvitettiin seuraavaksi suurin seuraajaryhmä, jonka jälkeen heistä kahta haastateltiin. Haastattelussa kartoitettiin heidän kokemuksiaan ja toiveitaan koskien DogSalon Mirkan Facebook-sivuja.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnän perusteista ja yrityksen Facebook-sivujen hyödyntämisestä imagon ja myynninedistämisen tukena. Teoreettisen viitekehyksen jälkeen opinnäytetyössä käytiin läpi suunnitteluprosessia, muutosten toteuttamista ja viimeisenä esitellään aikaan saatuja tuloksia sanallisesti sekä graafisesti.