Onnistuneen yritystapahtuman järjestäminen : Tarvekartoitus
Loima, Minna; Huhtamäki, Essi (2018)
Loima, Minna
Huhtamäki, Essi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112117694
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112117694
Tiivistelmä
Digitalisoituvassa yritysmaailmassa kasvokkain kohtaaminen on nousemassa entistä merkittävämmäksi. Jokaisella yritystapahtumalla on merkittävät vaikutukset järjestävään yritykseen ja tapahtuman osallistujiin. Onnistunut yritystapahtuma vaatii selkeät tavoitteet ja hyvän suunnitelman onnistuakseen.
Tässä opinnäytetyössä käsitellään onnistuneen yritystapahtuman järjestämistä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä kyselytutkimus Etelä-Pohjanmaalla toimiville yrityksille. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Etelä-Pohjanmaalla toimivien yritysten tarve ulkoistaa tapahtumajärjestäminen. Opinnäytetyön aihe syntyi kahden opiskelijan kiinnostuksesta yritystapahtumien järjestämiseen. Tarvekartoituksella selvitetään mahdollisen uuden yrityksen tarvetta Etelä-Pohjanmaalla, jonka toimialana on tapahtumajärjestäminen.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostuu tapahtumajärjestämisestä ja
onnistuneesta yritystapahtumasta asiakkaan, tilaajan ja järjestäjän näkökulmasta. Tapahtumajärjestämisestä käsitellään tapahtuman määritelmä, tapahtumien luokittelu, tapahtuman tavoitteet, tapahtuman suunnittelu, tapahtuman toteutus ja onnistumisen arviointi.
Opinnäytetyön empiirinen osuus toteutettiin kvantitatiivisen tutkimuksen keinoin. Kysely sisälsi myös avoimia kysymyksiä. Tutkimusaineisto hankittiin Webropol-ohjelman avulla kyselytutkimuksena. Kysely lähetettiin 250 yritykselle Etelä-Pohjanmaan alueella. Yritykset valittiin liikevaihdon ja henkilöstömäärän perusteella.
Teorian ja kyselytutkimuksen pohjalta suunniteltiin onnistuneen yritystapahtuman malli. Mallissa onnistunutta yritystapahtumaa arvioidaan asiakkaan, tilaajan ja järjestäjän näkökulmasta. Mallin kuvioihin on koostettu onnistuneeseen yritystapahtumaan vaikuttavia osatekijöitä.
Tässä opinnäytetyössä käsitellään onnistuneen yritystapahtuman järjestämistä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä kyselytutkimus Etelä-Pohjanmaalla toimiville yrityksille. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Etelä-Pohjanmaalla toimivien yritysten tarve ulkoistaa tapahtumajärjestäminen. Opinnäytetyön aihe syntyi kahden opiskelijan kiinnostuksesta yritystapahtumien järjestämiseen. Tarvekartoituksella selvitetään mahdollisen uuden yrityksen tarvetta Etelä-Pohjanmaalla, jonka toimialana on tapahtumajärjestäminen.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostuu tapahtumajärjestämisestä ja
onnistuneesta yritystapahtumasta asiakkaan, tilaajan ja järjestäjän näkökulmasta. Tapahtumajärjestämisestä käsitellään tapahtuman määritelmä, tapahtumien luokittelu, tapahtuman tavoitteet, tapahtuman suunnittelu, tapahtuman toteutus ja onnistumisen arviointi.
Opinnäytetyön empiirinen osuus toteutettiin kvantitatiivisen tutkimuksen keinoin. Kysely sisälsi myös avoimia kysymyksiä. Tutkimusaineisto hankittiin Webropol-ohjelman avulla kyselytutkimuksena. Kysely lähetettiin 250 yritykselle Etelä-Pohjanmaan alueella. Yritykset valittiin liikevaihdon ja henkilöstömäärän perusteella.
Teorian ja kyselytutkimuksen pohjalta suunniteltiin onnistuneen yritystapahtuman malli. Mallissa onnistunutta yritystapahtumaa arvioidaan asiakkaan, tilaajan ja järjestäjän näkökulmasta. Mallin kuvioihin on koostettu onnistuneeseen yritystapahtumaan vaikuttavia osatekijöitä.