Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ohje MININEPHPLUS™ -nefelometrin käyttöön : opetusvideo bioanalytiikan opiskelijoille

Iakubovskaia, Alina; Isoeskeli, Jannika (2018)

 
Avaa tiedosto
Iakubovskaia_Alina_Isoeskeli_Jannika.pdf (2.026Mt)
Lataukset: 


Iakubovskaia, Alina
Isoeskeli, Jannika
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112217770
Tiivistelmä
Nefelometria on menetelmä, jota kliinisessä kemiassa käytetään kliinisesti merkittävien spesifisten proteiinien mittauksissa. Menetelmä kuuluu immunologisiin määritysmenetelmiin, joista suomenkielellä saatavaa materiaalia löytyy rajoitetusti. Nefelometria on yksi bioanalyytikkokoulutuksessa opetettavista perusmenetelmistä. Tampereen ammattikorkeakoulun bioanalyytikkokoulutuksen harjoitustunneille tarvitaan selkeä suomenkielinen video MININEPHPLUS™ -nefelometrin käytöstä. Videollinen ohje toimii oppimista tukevana oppimateriaalina, jonka kautta opiskelijat voivat perehtyä analysaattorin toimintaan. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Tampereen ammattikorkeakoulun bioanalyytikkokoulutus.

Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa opiskelijoiden tietoa nefelometriasta sekä kehittää taitoja käyttää mittausmenetelmää lähes itsenäisesti. Tuotoksena tehtiin mahdollisimman selkeä videollinen analysaattorin käyttöohje. Videon tarkoituksena on toimia opiskelua tukevana, mutta ei korvaavana oppimateriaalina. Tehtävänä oli tuottaa videollinen oppimateriaali, jonka avulla opiskelijat perehtyvät nefelometriseen mittausmenetelmään sekä MININEPHPLUSTM -analysaattorin käyttöön. Tämä mahdollistaa oppimisprosessin tehostamisen sekä opiskelijoiden itsevarmuuden lisäämisen itsenäisempään työskentelyyn.

Opinnäytetyössä käytettiin toiminnallista menetelmää, joka sisältää tuotoksen eli opetusvideon sekä kirjallisen raportin. Videossa esiteltiin MININEPHPLUS™ -analysaattorin periaatteen sekä työskentelyprosessin ja raportissa keskitytettiin teoreettisiin lähtökohtiin sekä työn toteutusprosessin pohdintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste