Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työnantajamielikuvan välittäminen sosiaalisessa mediassa

Nurminen, Nina (2018)

Avaa tiedosto
Nurminen_Nina.pdf (728.5Kt)
Lataukset: 


Nurminen, Nina
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112317971
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Patria Oyj:lle. Tutkimuksen taustalla on toimeksiantajan laaja työnantajamielikuvan kehittämisprosessi. Tutkimuksen aihe on rajattu mielikuvaviestintään sosiaalisessa mediassa. Sosiaalinen media on toimeksiantajalle yksi olennaisista kanavista potentiaalisten työnhakijoiden tavoittamisessa.

Opinnäytetyön pääkysymyksenä oli selvittää, miten työnantajamielikuvaviestintää voidaan toteuttaa sosiaalisessa mediassa. Tässä tutkimuksessa tutkittiin mielikuvaviestinnän keinoja,kanavia sekä tavoitteita sosiaalisessa mediassa. Tutkimusongelman alakysymyksenä käsiteltiin työntekijälähettiläiden hyödyntämistä työnantajakuvan välittäjinä sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyön viitekehys perustuu erilaisiin ammattiverkkosivustoihin, asiantuntijablogeihin, kirjallisuuteen, ajankohtaisiin tutkimuksiin sekä artikkeleihin aiheesta. Tutkimuksen aihe on hyvin ajankohtainen, joten teoriapohja koostui enimmäkseen aihetta käsittelevistä kansainvälisistä blogeista sekä verkkosivustoista. Tietoperustassa käsitellään työnantajamielikuvaa, sosiaalista mediaa sekä niiden keskinäistä yhteyttä.

Tutkimus toteutettiin laadullisella tutkimusmenetelmällä suorittamalla benchmarkingia sekä haastattelemalla asiantuntijoita kolmesta yrityksestä sekä yhdestä yhdistyksestä. Haastatteluiden tuloksena saatiin selville monipuolisia kokemuksia ja menetelmiä työnantajamielikuvaviestinnästä sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyöprosessi alkoi aiheen valinnalla toukokuussa 2018 ja opinnäytetyö valmistui marraskuussa 2018.

Tutkimustuloksista oli havaittavissa, että sosiaalinen media on tärkeä työnantajamielikuvan välittämisen kanava. Sosiaalisen median käyttöön kannattaa luoda selkeät ohjeet, jotta koko työyhteisön osallistaminen mielikuvaviestintään helpottuisi. Tärkeimmät sosiaalisen median kanavat työnantajamielikuvaviestintään ovat tutkimuksen mukaan: Facebook, LinkedIn, Instagram ja Twitter. Työntekijälähettiläät tuovat yritystä lähemmäs ihmisiä ja rikkovat ennakkokäsityksiä yrityksestä työnantajana. Tutkimus antoi toimeksiantajalle konkreettisia ehdotuksia keinoista ja kanavista työnantajamielikuvaviestinnän toteuttamiseen sosiaalisessa mediassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste