Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinatuntemus kilpailukyvyn tukena : markkina-ja kilpailijatutkimuksen hyödyntäminen markkinoinnissa- Case Security Eye Finland Oy

Koskinen, Markku (2018)

 
Avaa tiedosto
Markku_Koskinen_Markkinatuntemus kilpailukyvyn tukena_Case Security Eye Finland Oy .pdf (717.2Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Markku
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618192
Tiivistelmä
Turvallisuusala on suhteellisen nuori, kehittyvä ja teknistyvä ala. Turvallisuusalan markkinat, alaa ohjaava lainsäädäntö sekä koulutuskäytännöt ja tutkintoedellytykset ovat muuttuneet viimeisen viiden vuoden aikana merkittävästi. Nämä kaikki ovat yhtäältä muokanneet alaa ja markkinoita sekä luoneet kasvumahdollisuuksia uusille yrityksille ja toisaalta asettaneet uusia haasteita liiketoiminnan ohjaamiselle ja kilpailukyvyn ylläpitämiselle yrityksissä.

Opinnäytetyö on toiminnallinen ja perustuu tutkittavan yrityksen kanssa tehtyyn toimeksiantoon. Opinnäytetyön tavoitteena on Security Eye Finland Oy:n kilpailukyvyn vahvistaminen markkina- ja kilpailutilanteen arvioinnin sekä markkinoinnin kohdennettujen toimenpiteiden määrittelyn kautta. Ensisijaisena tavoitteena on vahvistaa näkyvyyttä ja brändiä sekä lisätä myyntiä. Toimeksiantajana toimivan turvallisuusalan kasvuyrityksen intresseissä on erottautumistekijöiden kuten laadun, joustavuuden ja luotettavuuden vahvistaminen markkinoinnin keinoin ja osana uusasiakashankintaa. Kasvua tavoitellaan erityisesti yritysasiakassektorilta.

Opinnäytetyössä peilataan alan markkina- ja kilpailutilannetta alakohtaisten raporttien, yrittäjäkohtaisten haastattelujen ja asiantuntijahaastattelujen sekä markkinointiin liittyvän asiantuntijakirjallisuuden avulla. Haastatteluilla ja yritykseen liittyvän julkisen markkinoinnin tutkimisella on pyritty tuomaan esille ja vahvistamaan sellaisia keinoja, joilla kasvuyrityksen on mahdollista tehostaa ja kohdentaa omaa markkinointiaan kilpailukyvyn ja erottautumisen varmistamiseksi.

Opinnäytetyön pohjalta on luotu markkinoinnin tehostamisen kehitysehdotus, jonka tarkoituksena on hyödyntää markkinatutkimuksen ja kilpailijavertailun päätelmiä omien vahvuuksien näkyvään esille tuomiseen ja kilpailukyvyn vahvistamiseen markkinoilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste