Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Elämyksellisen teematapahtuman suunnittelu ja toteuttaminen : Case: Kyrön Matkailun Edistämiskeskus

Kauppinen, Tiia (2018)

 
Avaa tiedosto
Kauppinen_Tiia.pdf (1.262Mt)
Lataukset: 


Kauppinen, Tiia
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618264
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa elämyksellinen teematapahtuma, Kyröön Kekri. Toimeksiantajana opinnäytetyöllä toimi Isossakyrössä sijaitseva Kyrö Distillery Companyn vierailukeskus Kyrön Matkailun Edistämiskeskus. Vierailukeskus on pääsääntöisesti avoinna tilauksesta yli kymmenen hengen ryhmille, joten tapahtuman ideana oli tavoittaa kohderyhmän ulkopuolelle jäävät asiakkaat ja tarjota heille mahdollisuus päästä osallistumaan Juurella illalliselle ja kokea ainutlaatuinen Kyrö-elämys.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui Tarssasen ja Kyläsen (2009) elämyskolmio -mallista, palvelumuotoilusta, tarinallistamisesta sekä FAMM-mallista (Gustafsson, Öström, Johansson & Mossberg 2006). FAMM-mallin avulla tarkasteltiin ravintolan palvelukokonaisuutta viiden teeman pohjalta: tilan, kohtaamisen, tuotteen, johtamisen ja tunnelman. Prosessissa pyrittiin huomioimaan ja hyödyntämään tekijöitä, jotka muodostavat elämyksellisen kokemuksen asiakkaalle.

Opinnäytetyön tuloksena järjestettiin 12.10.2018 Kyröön Kekri-tapahtuma yhteistyössä Juurella ravintolan kanssa. Tapahtuma mitoitettiin 50 hengelle ja tapahtumaa edeltävänä päivänä Kyröön Kekri oli loppuunmyyty. Varsinaisena tapahtumapäivänä 2 henkilöä ei päässeet osallistumaan, joten lopullinen osallistujamäärä oli 48 henkilöä. Tapahtuman päätteeksi osallistujille jaettiin palautekyselylomake, johon lopulta vastasi 47 henkilöä. Pääosin palaute oli positiivista ja vastaajista 37 koki, että tapahtuma vastasi odotuksia erinomaisesti. Palautekyselylomakkeen avulla saatiin kartoitettua asiakkaiden yleistä tyytyväisyyttä sekä kerättiin kehittämisideoita, joita hyödynnetään tulevaisuudessa samankaltaisten tapahtumien suunnittelussa
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste