Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Utilizing Social Media Marketing in the Football Business : Case: FC Haka

Latosaari, Mikko-Petteri (2018)

 
Avaa tiedosto
latosaari.mikko-petteri.final.thesis.pdf (1.138Mt)
Lataukset: 


Latosaari, Mikko-Petteri
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618282
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli FC Haka Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka FC Haka voisi lisätä otteluidensa katsojamääriä sekä kuinka sosiaalista mediaa voisi hyödyntää markkinoinnissa. Tärkeää oli myös selvittää, miten FC Hakan seuraajat kokevat sosiaalisen median markkinoinnin, missä sosiaalisissa medioissa FC Hakaa seurataan sekä mitä mediasisältöä ihmiset kaipaavat.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin urheilumarkkinoinnin perusteita, sen toimintaperiaatteita sekä erityisesti markkinoinnin edistämistä. Lisäksi tutkittiin organisaation viestintämenetelmiä, kuten esimerkiksi sosiaalista mediaa. Opinnäytetyön tutkimusosuudessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusta ja aineisto kerättiin teettämällä kysely, joka toteutettiin kyselylomakkeella. Kyselylomake jaettiin internetissä sosiaalisissa medioissa sekä FC Hakan nettisivuilla ja se jaettiin myös paperiversiona FC Hakan yhdessä ottelussa 2017. Tutkimukseen vastasi yhteensä 426 henkilöä.

Tutkimus toi esiin monia asioita sosiaalisen median käytöstä FC Hakan kannattajien keskuudessa ja siitä, miten FC Haka toimii kannattajien mielestä sosiaalisessa mediassa. Lisäksi tutkimuksessa annettiin suosituksia, jotka edesauttavat FC Hakaa tulevaisuudessa markkinoinnissa. Tältä pohjalta opinnäytetyössä syntyi myös ehdotus sosiaalisessa mediassa toteutettavasta kausikorttikampanjasta, jonka avulla FC Haka voisi lisätä katsojamääriä ja tutkia kampanjan vaikutusta myyntiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste