Elämänturvakartoitin ja asiakaskokemus : Case LähiTapiola Loimi-Häme
Tonder, Nina (2018)
Tonder, Nina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718539
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718539
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena on tutkia, miten asiakastarpeiden selvittämiseen kehitetty työkalu Elämänturvakartoitin vaikuttaa asiakaskokemukseen LähiTapiola Loimi-Häme Keskinäisessä Vakuutusyhtiössä. Aihetta tarkastellaan myyntiedustajien näkökulmasta.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu asiakaskokemuksesta. Tutkimusaineisto koostuu kuuden myyntiedustajan haastattelusta. Lopulta tutkimuksessa otetaan asiakaskokemuksen ohella kantaa myös kartoittimen kehittämiseen.
Johtopäätöksenä tutkimuksessa selvisi, että suurin osa kartoittimen aiheuttamista haasteista johtuu sen vähäisestä käytöstä. Haasteet esimerkiksi ajankäytön tai omien työskentelytapojen osalta tulevat siis tasoittumaan, kunhan kartoitin on ollut jonkin aikaa aktiivisessa käytössä.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu asiakaskokemuksesta. Tutkimusaineisto koostuu kuuden myyntiedustajan haastattelusta. Lopulta tutkimuksessa otetaan asiakaskokemuksen ohella kantaa myös kartoittimen kehittämiseen.
Johtopäätöksenä tutkimuksessa selvisi, että suurin osa kartoittimen aiheuttamista haasteista johtuu sen vähäisestä käytöstä. Haasteet esimerkiksi ajankäytön tai omien työskentelytapojen osalta tulevat siis tasoittumaan, kunhan kartoitin on ollut jonkin aikaa aktiivisessa käytössä.