Sosiaalisen median strategia – toimivia työkaluja ja sisältöjä : Smash Mill oy
Kanerva, Laura (2018)
Kanerva, Laura
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718610
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718610
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä toimeksiantajalle toimiva sosiaalisen median strategia. Opinnäytetyön tavoitteena on löytää ratkaisuja toimeksiantajan ongelmiin sosiaalisen median tekemiseen strategian kautta.
Toimeksiantaja on Smash Mill oy, joka järjestää sijoittajien, ja urheiluun ja hyvinvointiin keskittyvien start-upien kohtaamisia.
Työ on produktio, jossa käytetty monipuolisia lähteitä kirjoista haastatteluun. Työssä käytetyt tutkimusmetodit ovat sisältöanalyysi, benchmarkkaus ja konstruktiivinen tutkimus. Työhön on valittu useita tutkimusmetodeita, koska opinnäytetyön eri osa-alueet vaativat erilaisia tutkimustapoja muodostaakseen toimivan kokonaisuuden. Työ on rajattu tunnistamaan tämän hetkisiä heikkouksia ja kehittämään niitä toimiviksi ratkaisuiksi hyvien esimerkkien ja työkalujen avulla. Opinnäytetyössä esitetään hyväksi havaittuja sisältöjä jokaiseen kana- vaan.
Sosiaalisen median strategiassa strategialle on määritelty tavoitteeksi jatkuva sisällön tuottaminen, ja sitä kautta toimeksiantajan tunnettavuuden lisääminen. Strategiassa toimeksiantajan kanavat on arvotettu kanavahierarkiaan korostamaan niille määriteltyjä rooleja. Jokai- selle kanavalle on suunniteltu niihin sopivia sisältöjä huomioiden niiden rooli ja toimeksiantajan resurssit. Sisältöjen lisäksi toimeksiantajalle on määritelty tavoitteiden mittarit sekä työkaluja, joiden tarkoituksena on helpottaa sisällön tuotantoa.
Toimeksiantaja on Smash Mill oy, joka järjestää sijoittajien, ja urheiluun ja hyvinvointiin keskittyvien start-upien kohtaamisia.
Työ on produktio, jossa käytetty monipuolisia lähteitä kirjoista haastatteluun. Työssä käytetyt tutkimusmetodit ovat sisältöanalyysi, benchmarkkaus ja konstruktiivinen tutkimus. Työhön on valittu useita tutkimusmetodeita, koska opinnäytetyön eri osa-alueet vaativat erilaisia tutkimustapoja muodostaakseen toimivan kokonaisuuden. Työ on rajattu tunnistamaan tämän hetkisiä heikkouksia ja kehittämään niitä toimiviksi ratkaisuiksi hyvien esimerkkien ja työkalujen avulla. Opinnäytetyössä esitetään hyväksi havaittuja sisältöjä jokaiseen kana- vaan.
Sosiaalisen median strategiassa strategialle on määritelty tavoitteeksi jatkuva sisällön tuottaminen, ja sitä kautta toimeksiantajan tunnettavuuden lisääminen. Strategiassa toimeksiantajan kanavat on arvotettu kanavahierarkiaan korostamaan niille määriteltyjä rooleja. Jokai- selle kanavalle on suunniteltu niihin sopivia sisältöjä huomioiden niiden rooli ja toimeksiantajan resurssit. Sisältöjen lisäksi toimeksiantajalle on määritelty tavoitteiden mittarit sekä työkaluja, joiden tarkoituksena on helpottaa sisällön tuotantoa.