Markkinoinnin tehostaminen markkinointiteknologiaa hyödyntäen
McMenamin, Stephen (2018)
McMenamin, Stephen
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818789
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818789
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten yritys pystyy tehostamaan markkinointia markkinointiteknologian avulla. Yritykset siirtyvät sinne, missä kuluttajat ovat - verkkoon. Yritykset siirtyvät perinteisestä markkinoinnista digitaaliseen. Digitaalinen markkinointi tuo niin mahdollisuuksia kuin haasteitakin. Opinnäytetyössä suunnitellaan digimarkkinointistrategia työn toimeksiantajalle Uusilmeelle.
Tämän työn lähteinä käytetään alan ammattilaisten artikkeleita ja kirjallisuutta. Opinnäytetyössä tutkitaan markkinointiteknologian käyttöönoton haasteita ja organisaatiorakenteeseen sekä strategiaan tehtäviä muutoksia. Sen jälkeen käydään läpi sovellustarjontaa ja sitä, mitä mahdollisuuksia ne tuovat markkinoijalle. Lopuksi työn toimeksiantajalle luodaan pieneen liiketoimintaan sopiva digimarkkinointistrategia markkinointiteknologian sovelluksia ja työkaluja käyttäen.
Markkinointiteknologiaa hyödyntämällä voidaan tunnistaa potentiaalisia asiakkaita, määrittää heidän tarpeensa ja tarjota ratkaisuja heidän ongelmiinsa oikeaan aikaan. Markkinointiteknologian käyttöönotto voi olla kallista, ja se vaatii sekä markkinointi- että teknologiaosaamista. Kun yritys toteuttaa sen oikein, sillä voidaan kuitenkin selvästi vähentää markkinointiin sijoitettavia kuluja ja parantaa tuloksia. Yritykset, jotka osaavat hyödyntää markkinointiteknologiaa, tulevat pärjäämään kilpaillussa markkinaympäristössä.
Tämä opinnäytetyö tarjoaa kattavan tietopaketin markkinointiteknologian käyttöönotosta ja sen tuomista mahdollisuuksista ja haasteista. Tätä työtä voivat hyödyntää niin yritysten johtajat kuin markkinoijatkin työssään.
Tämän työn lähteinä käytetään alan ammattilaisten artikkeleita ja kirjallisuutta. Opinnäytetyössä tutkitaan markkinointiteknologian käyttöönoton haasteita ja organisaatiorakenteeseen sekä strategiaan tehtäviä muutoksia. Sen jälkeen käydään läpi sovellustarjontaa ja sitä, mitä mahdollisuuksia ne tuovat markkinoijalle. Lopuksi työn toimeksiantajalle luodaan pieneen liiketoimintaan sopiva digimarkkinointistrategia markkinointiteknologian sovelluksia ja työkaluja käyttäen.
Markkinointiteknologiaa hyödyntämällä voidaan tunnistaa potentiaalisia asiakkaita, määrittää heidän tarpeensa ja tarjota ratkaisuja heidän ongelmiinsa oikeaan aikaan. Markkinointiteknologian käyttöönotto voi olla kallista, ja se vaatii sekä markkinointi- että teknologiaosaamista. Kun yritys toteuttaa sen oikein, sillä voidaan kuitenkin selvästi vähentää markkinointiin sijoitettavia kuluja ja parantaa tuloksia. Yritykset, jotka osaavat hyödyntää markkinointiteknologiaa, tulevat pärjäämään kilpaillussa markkinaympäristössä.
Tämä opinnäytetyö tarjoaa kattavan tietopaketin markkinointiteknologian käyttöönotosta ja sen tuomista mahdollisuuksista ja haasteista. Tätä työtä voivat hyödyntää niin yritysten johtajat kuin markkinoijatkin työssään.