Utveckling av kundservice på Sokos Hotel Hamburger Börs : Skapandet av en manual för receptionen
Hovila, Hanna-Maria (2018)
Hovila, Hanna-Maria
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818715
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818715
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda asiakaspalvelun käsikirja Turun Sokos Hotel Hamburger Börs:lle. Pyrin kartoittamaan mitä asiakaspalvelu on, miten sitä tuotetaan ja kuinka tärkeitä asiakaspalvelun eri muodot ovat. Opinnäytetyö keskittyy asiakaspalveluun kasvotusten, puhelimessa ja sähköisissä kanavissa. Työni tulee myös kertomaan digitaalisesta tulevaisuudesta ja työhyvinvoinnista.
Työni perustuu palvelumuotoilun, palveluiden ja asiakaspalvelun teoriaan. Saadakseni asiakaspalvelijoiden näkemyksen tilanteesta haastattelen vastaanottovirkailijoita Hamburger Börs:ssä.
Teorian ja statistiikan avulla analysoin palveluiden tärkeyttä ja niiden pohjalta luon asiakaspalvelun käsikirjan.
Lopputuloksena on asiakaspalvelun käsikirja joka on osoitettu vastaanottovirkailijoille Turun Hamburger Börs:ssä. Käsikirjasta löytyy ohjeita siihen, kuinka tuotamme hyvää asiakaspalvelua ja pidämme asiakkaan tyytyväisenä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda asiakaspalvelun käsikirja Turun Sokos Hotel Hamburger Börs:lle. Pyrin kartoittamaan mitä asiakaspalvelu on, miten sitä tuotetaan ja kuinka tärkeitä asiakaspalvelun eri muodot ovat. Opinnäytetyö keskittyy asiakaspalveluun kasvotusten, puhelimessa ja sähköisissä kanavissa. Työni tulee myös kertomaan digitaalisesta tulevaisuudesta ja työhyvinvoinnista.
Työni perustuu palvelumuotoilun, palveluiden ja asiakaspalvelun teoriaan. Saadakseni asiakaspalvelijoiden näkemyksen tilanteesta haastattelen vastaanottovirkailijoita Hamburger Börs:ssä.
Teorian ja statistiikan avulla analysoin palveluiden tärkeyttä ja niiden pohjalta luon asiakaspalvelun käsikirjan.
Lopputuloksena on asiakaspalvelun käsikirja joka on osoitettu vastaanottovirkailijoille Turun Hamburger Börs:ssä. Käsikirjasta löytyy ohjeita siihen, kuinka tuotamme hyvää asiakaspalvelua ja pidämme asiakkaan tyytyväisenä.