Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kiinalainen tapakulttuuri tutuksi : opas matkailuyrityksillle

Kinnunen, Sanni (2018)

Avaa tiedosto
Kinnunen_Sanni.pdf (8.463Mt)
Lataukset: 


Kinnunen, Sanni
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112918948
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaaja oli Satakunnan ammattikorkeakoulun hallinnoima Matkailuyrityksille kasvua Kiinasta –yritysryhmähanke. Projektipäällikkönä toimii Minna Uusiniitty-Kivimäki. Yritysryhmähankkeessa mukana olevia matkailuyrityksiä on Satakunnasta sekä Loimaalta. Yritysryhmähankkeen tarkoituksena on saada mukana oleville yrityksille taloudellista kasvua Kiinan matkailumarkkinoilta. Opinnäytetyö suoritettiin talven 2018 ja syksyn 2018 aikana.

Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kiinalaista tapakulttuuria laadullisen tutkimuksen menetelmin. Tutkimusta ohjasivat tutkimuskysymykset: Millainen kiinalainen tapakulttuuri on? Miten kiinalainen tapakulttuuri eroaa suomalaisesta? Sekä mitä asioita tulee ottaa huomioon palvelutuotannossa?

Tutkimusta lähdettiin viemään eteenpäin teorian avulla. Teoriassa määriteltiin mitä kulttuuri on. Sen lisäksi tutustuttiin Kiinaan maana sekä sen tapakulttuuriin sekä määriteltiin ostokäyttäytymistä eri näkökulmista. Jo teoria vaiheessa tutkimuksessa oli laaja käsitys kiinalaisesta tapakulttuurista. Haastattelut suoritettiin teemahaastatteluina. Niiden tarkoituksena oli vastata niihin asioihin, joita tutkimuksessa ei vielä tiedetty teorian pohjalta. Teemahaastatteluihin valikoitui haastateltavia, jotka olivat olleet kiinalaisen kulttuurin kanssa tekemisissä. Teemahaastattelut toivatkin tarkentavaa sekä syventävää tietoa kiinalaisesta tapakulttuurista, heidän ostokäyttäytymisestään sekä millaisia matkailijoita he ovat.

Teorian ja teemahaastatteluiden pohjalta syntyi tuloksena kirjallinen opas kiinalaisesta tapakulttuurista matkailuyrityksille. Tutkimusta on alusta asti työstetty niin, että oppaasta voisi olla aidosti hyötyä yritysryhmähankkeessa mukana oleville matkailuyrityksille. Oppaaseen on koottu tärkeimmät ja mielenkiintoisimmat asiat kiinalaisesta tapakulttuurista matkailuyrittäjien näkökulmasta. Oppaassa yhdistyvät teorian ja käytännön esimerkit. Pituus on pyritty pitämään tiiviinä ja jokaisen kappaleen lopussa on yhteenveto pikaiseen silmäilyyn.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste