Ajantasaisen tiedonkeruujärjestelmän parantaminen urakoitsijan näkökulmasta tilaajan vaatimusten vastaamiseen
Häggroth, Kristian (2018)
Häggroth, Kristian
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818879
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818879
Tiivistelmä
Tämä on rakennusmestari (AMK) -tutkintoon kuuluva opinnäytetyö, joka on 10 opintopisteen laajuinen.
Opinnäytetyössä keskitytään Destian käyttämään ajantasaiseen tiedonkeruujärjestelmän parantamiseen. Järjestelmä on Destia Oy:n käytössä kaikissa heidän maanteiden hoitourakoissa. Järjestelmä tarvitsee isoja parannuksia ja kehityksiä, jotta se täyttäisi urakoitsijan toiveet.
Opinnäytetyö alkaa järjestelmän ja sen ominaisuuksien esittelyllä. Sen jälkeen tuon esille urakoitsijan ja tilaajan mielipiteet järjestelmästä. Tilaaja on tässä tapauksessa ELY- keskus. ELY-keskus valvoo urakoitsijan tekemiä töitä. Lopuksi tuon esille parannusehdotukseni järjestelmälle ja mahdolliset kehityssuunnat.
Opinnäytetyön sisältö tulee omista työkokemuksistani ohjelman parissa sekä muiden käyttäjien kokemuksista ohjelmasta. Heiltä olen saanut paljon toivomuksia sen suhteen mitä seuranta järjestelmä vielä tarvitsee toimiakseen optimaalisesti.
Opinnäytetyöni on lista ohjelman parannusehdotuksista ja ei lopullinen ratkaisu sen ongelmiin. Koska en ole työssäni keskittynyt ohjelman tietoteknisiin ominaisuuksiin, niin en tiedä ovatko kaikki parannusehdotukset mahdollisia. Mutta tämä on suuntaa näyttävä teksti ohjelman toivotusta tulevaisuudesta.
Tämä opinnäytetyö on tehty Destia Oy:lle.
Opinnäytetyössä keskitytään Destian käyttämään ajantasaiseen tiedonkeruujärjestelmän parantamiseen. Järjestelmä on Destia Oy:n käytössä kaikissa heidän maanteiden hoitourakoissa. Järjestelmä tarvitsee isoja parannuksia ja kehityksiä, jotta se täyttäisi urakoitsijan toiveet.
Opinnäytetyö alkaa järjestelmän ja sen ominaisuuksien esittelyllä. Sen jälkeen tuon esille urakoitsijan ja tilaajan mielipiteet järjestelmästä. Tilaaja on tässä tapauksessa ELY- keskus. ELY-keskus valvoo urakoitsijan tekemiä töitä. Lopuksi tuon esille parannusehdotukseni järjestelmälle ja mahdolliset kehityssuunnat.
Opinnäytetyön sisältö tulee omista työkokemuksistani ohjelman parissa sekä muiden käyttäjien kokemuksista ohjelmasta. Heiltä olen saanut paljon toivomuksia sen suhteen mitä seuranta järjestelmä vielä tarvitsee toimiakseen optimaalisesti.
Opinnäytetyöni on lista ohjelman parannusehdotuksista ja ei lopullinen ratkaisu sen ongelmiin. Koska en ole työssäni keskittynyt ohjelman tietoteknisiin ominaisuuksiin, niin en tiedä ovatko kaikki parannusehdotukset mahdollisia. Mutta tämä on suuntaa näyttävä teksti ohjelman toivotusta tulevaisuudesta.
Tämä opinnäytetyö on tehty Destia Oy:lle.