Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastarinaopas digitoimistolle : case: Whitestone Oy

Rantanen, Anne-Maria (2018)

 
Avaa tiedosto
Rantanen_Anne-Maria.pdf (5.747Mt)
Lataukset: 


Rantanen, Anne-Maria
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018113019202
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia digitoimisto Whitestone Oy:lle asiakastarinoiden kirjoitusopas, joka sisältää myös yleisiä viestinnän suuntaviivoja. Oppaan tavoitteena on toimia ohjeena Whitestonen markkinoinnille asiakastarinoiden tuottamiseen sekä viestinnän tyyliohjeena sisäisille ja ulkoisille sisällöntuottajille.

Suosittelumarkkinointi on keskeinen vaikuttaja B2B-ostajien ostopolulla IT-alalla. Asiakastarinat ovat tehokas työkalu ostopolun harkinta- ja päätösvaiheeseen, mutta digitoimistoista harvoin löytyy asiantuntemusta niiden kirjoittamiseen. Whitestone tunnisti tarpeen tuottaa asiakastarinoita ja halusi sen tueksi selkeän kirjoitusoppaan.

Whitestonen asiakastarinaopas sisältää yleisen viestintäosuuden ja asiakastarinoiden kirjoitusosuuden. Viestintäosuus kuvaa brändin ääntä ja äänensävyä henkilöstön brändikyselystä johdetuin teemoin. Asiakastarinaosuus sisältää asiantuntijoiden ohjeisiin, vertailuanalyysiin, työntekijöiden ja asiakkaiden haastatteluihin sekä tekijän omaan kokemukseen perustuvia kirjoitusmalleja ja prosessiohjeita. Toimeksiantajan palautteen mukaan opas vastaa sille asetettuihin tavoitteisiin erinomaisesti. Sen lisäksi yritys voi hyödyntää sitä brändikäsikirjan tekemisessä ja arkisen viestinnän tukena. Oppaan todellinen hyöty asiakastarinoiden tuottamisessa nähdään vasta, kun se on otettu käyttöön.

Opinnäytetyö tarkastelee brändin, viestinnän äänen ja äänensävyn, elektronisen suusanallisen viestinnän, suosittelumarkkinoinnin, asiakastarinan, oppaan kirjoittamisen sekä asiantuntijaviestinnän teoriaa. Lisäksi se käy läpi asiakastarinaoppaan ratkaisuja.

Oppaan kirjoittaminen syvensi tekijän teoreettista tietopohjaa ja näkemystä asiakastarinoiden käytöstä markkinoinnissa. Oppaan ja opinnäytetyön työstäminen vaativat tekijän omien työskentelytapojen perinpohjaista analysointia ja kehittämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste