Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mikä on asiakaspalvelun vaikutus palvelubisneksessä?

Kantero, Jenna (2018)

 
Avaa tiedosto
Kantero_Jenna.pdf (459.2Kt)
Lataukset: 


Kantero, Jenna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018113019365
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona naisten morsius- ja juhlapukuja myyvälle eri-koisliike Zazbellalle. Työn tarkoituksena oli selvittää kuinka asiakaspalvelu vaikuttaa asiak-kaiden ostopäätökseen. Lisäksi selvitettiin mitkä muut tekijät vaikuttavat ostopäätökseen, mitkä piirteet ovat hyvän myyjän ominaisuuksia, sekä mitä asiakaspalvelu merkitsee kulut-tajille. Opinnäytetyö on ajankohtainen ja hyödyllinen, sillä, asiakaspalvelulla on suuri rooli yrityksen liiketoiminnassa ja henkilökohtainen asiakaspalvelu on yksi yrityksien kilpailukei-noista. Myös yrityksen menestys syntyy tyytyväisistä ostavista asiakkaista.

Zazabella on Suomen suurin naisten morsius- ja juhlapukuja myyvä erikoisliike. Yrityksellä on kuusi kivijalkamyymälää ympäri Suomea. Yrityksellä on myös Suomessa toimiva verk-kokauppa. Yrityksen asiakkaat koostuvat naispuolisista kuluttaja-asiakkaista.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee asiakaspalvelua kuluttajan ja myyjän nä-kökulmasta, asiakaspalvelun laatua, sekä myyntityötä. Teoriassa käydään myös läpi kulut-tajakäyttäytymistä ja esitetään ostoprosessin vaiheet. Lähteinä työssä on käytetty kirjalli-suutta, sekä internet-lähteitä

Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin lokakuussa 2018. Tutkimustapa oli kvantitatiivinen, määrällinen tutkimus. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin paperista asiakaskyselylomaket-ta. Kysely toteutettiin yrityksen Helsingin liikkeessä asioivilla asiakkailla. Kyselyyn vastaajia saatiin yhteensä 24. Otos jäi pieneksi, mutta se oli riittävä tutkimuksen suorittamiseksi.

Tutkimustulosten analysointi tapahtui käyttäen Microsoft Excel – ohjelmaa. Tutkimustulos-ten perusteella voidaan sanoa, että saadulla asiakaspalvelulla on suuri merkitys kuluttaja-asiakkaille. Kyselyn perusteella suurimpia syitä tulla asioimaan Zazabellaan ovat tuotteiden hinta, sekä tuotevalikoima. Asiakkaat kokevat myös tärkeäksi asiakaspalvelun laadun, hy-vällä mielellä liikkeestä poistumisen, sekä asiakaspalvelijan kyvyn osata lukea tilanne siten, että on avuksi sen mukaan, mitä asiakas tarvitsee.

Opinnäytetyön loppuosassa tarkastellaan, kuinka hyvin työ vastasi tutkimus- ja alaongel-miin. Tämän lisäksi tarkasteltiin tutkimuksen onnistumista ja luotettavuutta, sekä arvioidaan omaa oppimista ja työskentelyä opinnäytetyöprosessin aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste